Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5629 ggr
Rwawr
0

Piercing i handen?

Vad heter en sådan piercing som man har i handen, mellan tummen och pekfingret?
Och vad kostar de typ?
Sen undrar jag oxå om de är mer svårläkta än andra piercingar i tex ansiktet eller så? :)

Och någon som kanske gjort en själv, alltså inte i studio? xD

[FukkingTubbie]
0

Ingen aning om vad den heter - och vad det kostar lär väl bero på om man kör surface elelr dermal antar jag ^^

Men gällande läkningen kan jag ju svara att det säkerligen läcker segare än läppen, då man dels rör på handen en massor och då själva piercingen är mera ytlig.

Rwawr
0

#1 : Jo för jag tänkte man man tex har ett sår på handen så läker den mer långsamt efterosm man tvättar händerna flera ggr om dagen.
Så tänkte om det kanske gäller piercingar oxå…

Skulle vara jättekul att ha en, länge velat men inte haft ork att dra mig till piercare när jag väl haft pengar ^^ Men nu har intresset växt igen.

[FukkingTubbie]
0

Haha, förståerligt.
Tycker det ser riktigt snyggt ut :D Men vågar nog inte skaffa själv..

JossanH
0

Skulle tro att det är få studios som gör dem pga att det är en komplicerad piercing och att den är svårläkt.
Ofta drar sig piercare för att tom göra dermals längre ned på händerna än en bit upp på handleden just pga att de är så svåra att sköta. Man går emot, fastnar i tröjan och som du skrev- tvättar händerna- väldigt ofta.

Jag skulle aldrig göra en sådan piercing själv (skulle aldrig pierca mig själv när jag nu vet bättre). Händerna är ett mycket känsligt område där man INTE vill ha en svår infektion.
Infektioner i händerna är ingenting att leka med och går det ut till nerverna kan man förlora rörelseförmåga i fingrarna.

Visst är den snygg :) Men ska du göra den så hitta en seriös piercare som gör den på dig! Tyvärr är det svårast att hitta en duktig som gör den typen av piercings då det antingen är de som sticker i vad som helst, hur som helst sålänge de får pengar eller så är piercaren seriös och anser sig inte vara kunnig nog för att göra en så pass "riskfylld" piercing. Så det gäller att hitta någon som är så pass duktig att h*n är utbildad på området :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Menar TS dermals eller en piercing som går igenom? Alltså stav?

paow
0

jag vet en del som har sådan piercing, min bästa kompis gjorde en själv för inte så länge sedan, dock tog hon ur den några dagar senare. Nu har jag inte bilden kvar på min dator på den hon gjorde, men det är en stav mellan tummen och pekfingret, om jag menar samma som du?

Tror inte den har något namn direkt, men "amatör" piercing eller vad jag ska kalla den.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Rwawr
0

#5: En stav som går igenom :)

Karmatarerskanise
0

#7 Okey, jag har inte sett någon piercare som gör sådana.

Miidaz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om det är en sånhär du menar, så kallas dom "handweb" om jag inte misstar mig helt. :)

Rwawr
0

#9 : Jaa precis! ^^ Sån!