Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 9261 ggr
EternalWinter
0

Första tatueringen..nervös.

Har länge tänkt på min första tatuering, motiv, placering, tatuerare osv.

Så för dryga 6v gick jag till en studio jag haft ögona på ett tag, och höll på att dö kollade lite vad dom tatuerat innan och så.

Jag bokade en tid och fick tid den 3 maj..som jag insåg igår är nästa tisdag..herregud så tiden springer iväg..hursom är jag i alla fall skiiit nervös..men bara för smärtan..jag har lämnat bilder till tatueraren och beskrivit på ett ungefär hur jag vill hur den ska se ut men att han gärna fick leka lite med idéen så jag har inte sett det färdiga motivet men jag känner mig trygg med tatueraren.

Hursom jag ska tatuera underarmen på undersidan..eller hur man nu ska beskriva det…från armvecket och ner..tatueringen kommer väl bli 1-1,5dm..

Jag har hört massa olika åsikter på hur det kommer att kännas..en del säger att det är hel lugnt medans andra säger att dom grät och höll på att dö..jag har förstått att det känns olika från person till person…jag förväntar mig att det kommer göra nått alldeles förbannat ont då jag har väldigt låg smärtgräns..men nu vill jag ha lite tips på hur jag bäst ska hantera detta.vad ska man tänka på? Ska man ha med sig något speciellt? spelar klädsel någon roll?

Jag är naturligtvis väldigt pirrig och glad att det snart är dags!!

Tacksam för svar Flört

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[rightPAW]
0

Ta sköna och bekväma kläder, ta med nått sött, en dricka eller lite godis. Vissa blir vädigt snurriga och vad jag hört hjälper det att få i sig godis. Vill du ha annat och tänka på kan du ju ta med hörlurar och lyssna på musik.

Jag tatuerade handleden första gången. Jag trodde det skulle göra förbannat ont men faktiskt så var det inget märkvärdigt. Det känns, såklart, men smärtan var lite bekväm på nåt vis.

Lycka till!

[RoxannaH]
0

En ful förklaring är att när man steker något i stekpanna å det stänker fett på en, ungefär så känns det fast hela tiden, det liksom sticks å bränns samtidigt men till å från kittlas det :) (Tatuerade bröstet)

[rightPAW]
0

#2 Haha det stämmer faktiskt! Har aldrig tänkt på det så.

[RoxannaH]
0

Jag kom å tänka på det när jag stod bredvid sambon när han stekte kottletter xD

EternalWinter
0

#1 Tack för tipsen! Jag ska ha med mig både ipod och en kompis som är bra på att snacka så jag hoppas kunna tänka på lite annat medans det görs. Glad

#2 Det var en jämnförelse jag inte hört förut men jag hoppas kunna härda  Flört

Skogselva
0

En annan beskrivning av smärtan är att det känns som att bli riven av en katt. Min första tatuering har jag utsidan av överarmen och jag håller inte med. Det gör mycket mer ont när katten river mig! Flört Så då kanske det är ungefär samma som att katten rivs om man gör den på insidan, folk säger ju att det ska göra mer ont, men det skiljer sig från person till person.

Ska sätta min andra tatuering på insidan av armen, när det nu blir *drömmer mig dit*

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

EternalWinter
0

#6 Oh nej jag som är så rädd för katter haha Flört
Men det låter också som att det kommer att gå att härda, jag ska dock göra en hel del skuggor gör det ondare än konturer eller är det men individ till individ?

Usch vad jag längtar ge mig tisdag D:

Skogselva
0

#7 Jag minns faktiskt inte hur jag upplevde mina skuggor. Däremot så kändes färgläggningen mer än konturerna, man använder tjockare nålar, tror jag.

Jag tror det kommer gå bra för dig, men om du känner att du behöver en paus, var inte rädd för att säga till och ha med något att äta som de andra sagt. När jag skaffade min sade tatueraren att jag inte fick uthärda utan var tvungen att säga till om det gjorde för ont, fast jag tyckte aldrig att det gjorde så ont jag behövde uthärda. Det kändes och det sved lite, men värre var det inte. Flört Jag tyckte det gjorde mest ont när han tvättade av tatueringen med sitt desinfekterade medel.

Jag förstår att du längtar, och jag är så avundsjuk, jag vill också tatuera mig (igen).

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

EternalWinter
0

#8 Det ända som oroar mig lite med att ta en paus är att jag kanske inte vill fortsätta för att det gjorde så himla ont..men det ska mycket till..det ska typ göra så ont att jag håller på att avlida för att jag inte ska gå tillbaka.

Naturligtvis har jag en arbetsinterjuv 1h innan jag ska tatuera mig och sen dagen efter ska jag till en människa som har 10 hundar på en interjuv/träff.

Hundarna är väldigt små..men är ändå lite orolig för tatueringen..hur ska jag bäst skydda den? Ska jag behålla plasten på osv? Obestämd

Skogselva
0

#9 Det är ju individuellt hur ont det gör, men så ont tror jag inte det kommer göra. Flört Nej, jag tror inte du ska behålla plasten på. Den ska man bara ha på 12-24 timmar (tatueraren talar om för dig hur länge h*n tycker du ska ha på den). Tatueringen är ju ett sår i alla fall första veckan och mår bäst av att få vara fri, eftersom den blir väldigt instängd i plasten så har jag för mig att det kan börja växa bakterier och andra otrevligheter. Bara du sköter om din tatuering noggrant tills skorpan faller bort av sig själv (tvätt och smörj) så tror jag inte det är så mycket problem - eller ha något långärmat den dagen.

Men om du frågar tatueraren så kan nog h*n komma med fler råd om hur du bör göra dagen efter, för att skydda den mot hundarna.

Karmatarerskanise
0

#9 Ska du träffa huundar är det säkrast att ha plasten kvar.

JAg råder dig att åka och se tatueringen innan din bokade tid, för känns det itne rätt så måste han ju ha tid att ändra.

EternalWinter
0

#10  Jag ska absolut fråga honom vad han tycker..i värsta fall kanske man kan ta av plasten och sen bara sätta på den igen när jag ska åka och träffa dom.. D:

#11 Funderar på att gå dit imorgon en sväng och se om den är gjord…det är visserligen dagen innan..men det borde ju gå ändå..

Shanea
0

Enligt mig var det som en vibration i hela armen… trots att jag vet att man bara går några milimeter under huden, kändes det ända in på benet på något sätt… Fast var inte så farligt som jag tänkt mig faktiskt, i början hade jag inte problem med det alls nästan. Efter två timmar var det en jävla plåga :P Fast jag vet inte om jag tror på att ta en paus, om det inte är så att man faktiskt mår dåligt eller ska göra en väldigt stor tatuering, annars känns det som det är bättre att "bli av med det" så att säga.

Att prata med en kompis tyckte jag var en bra grej som hjälpte mycket, problemet för mig var att jag tydligen inte kunde låta bli att röra på armen när jag pratade, så eftersom jag inte ville riskera att röra mig fick jag snällt vara tyst ^^

Lycka till! Berätta gärna om hur det gick :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

EternalWinter
0

#13 Mår lite illa med tanken på att det kommer kännas in i benet..men inte mer än så..men som sagt förväntar jag mig det allra värsta..hoppas på att jag kan härda de där sista minuterna..de trodde de skulle ta 2-3 timmar.

Haha jag som pratar så mycket med händerna..jag hoppas jag kan hålla den stilla..är så rädd för att jag ska rycka till för att det gör ont liksom..

Tack så mycket! Kommer berätta och visa bild sen Glad

hus-musen
0

Det är ju inte alls särskilt farligt, som att skrapa med ett vasst blad över huden typ. Jag gjorde en över höftbenet, där huden var som spändast kändes det lite mer som ett skrapsår, men att grina och ha sig känns överdrivet. Men alla tål ju smärta olika. Det gör mycket ondare att skära sig på ett papper tycker jag iaf.

Qui dormit, non peccat

Shanea
0

#13: Att du rycker till behöver du nog i alla fall inte oroa dig för i alla fall, det är liksom inte den sortens smärta enligt mig i alla fall, ingen "skarp" smärta liksom, mer att det kan göra ont i längden. Fast eftersom de lyfter nålen hela tiden så blir det inte så illa :)

EternalWinter
0

#15 Hoppas att jag känner på så sätt också :P

#16 Nej kommer ju fokusera på att hålla den still också.
Jag är nog rätt bra på att härda i alla fall! :)

Skogselva
0

#12 Gör det, tatueraren brukar veta bäst. Flört

EternalWinter
0

Imorgon smäller det!! Är så himla pirrig och nervös längtar som bara den GladFoten i munnen

JossanH
0

Grattis till bokad tid! Lycka till i morgon! Och ta med dig något att dricka och godis. Det ger energi :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Skogselva
0

#19 Lycka till! Glad

Bijish
0

Ååååh visa bild när du kan :D

EternalWinter
0

Nuuu är den gjord :D:D:D

Jag skötte mig jättebra sa tatueraren! ^__^ jag gjorde en del fula miner för jag tyckte faktiskt det gjorde ont..men det var ändå relativt lätt att härda.

Det jag tyckte var allra värst var skuggningen, då fick jag hålla mig i stolen haha

Älskar min tatuering så himla mycket tyckte den blev väldigt fin och mycket snyggare än jag föreställt mig. :D

Skogselva
0

Så bra att du är nöjd!

Vad är det för motiv förresten?

[RoxannaH]
0

Du måste visa bild sen!  :)

[RoxannaH]
0

Höll du med om min förklaring på hur det kändes? ;)

EternalWinter
0

#24 Det är lite text och ett fickur ^^

#25 Haha, ja faktiskt ibland de liksom brände till men de va ju lite värra en ett "fettstänk" eftersom det var så konstant ;) Bild kommer imorgon då jag äntligen kan ta av plasten! =)

Skogselva
0

Spännande.

JossanH
0

#27 Åh, fickur snyggt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[RoxannaH]
0

Lovely ^^

EternalWinter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytagen! Är fortfarande väldigt rosa/röd och det vita kommer att lägga sig lite med. Glad

JossanH
0

Vad fin!

Sajtvärd på Iller.ifokus

jollycox
0

Superfin! :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Frogge33
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den vart ju skitsnygg! :D

// Matilda

[RoxannaH]
0

Awsome :D

[RoxannaH]
0

Får jag vara så fräck och fråga hur mycket den kostade att göra? :)

EternalWinter
0

Tack så mycket! Är supernöjd Glad

#36 Haha jadå, den kostade 1800kr Flört

Shanea
0

Riktigt tjusig gjord! Väldigt stilrent och fräscht på något sätt :)

EternalWinter
0

#38 Ja! Creds till min duktiga tatuerare Glad Den blev precis som jag ville ha den och mycket bättre haha

Skogselva
0

Snygg!

[FukkingTubbie]
0

Jättefin! :D

#37, bara jag som tycker att 1800 lät som ett jättebra pris? :o

[RoxannaH]
0

#41 Nej det gjorde jag med :P

EternalWinter
0

#40 Tack så mycket!

#41 Tack! Tyckte att 1800 var ett helt okej pris hade räknat med ett högre. :D

Loveradio
0

Jättefin tatuering! :) har du några planer på fler nu? Brukar ju bli så ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

EternalWinter
0

#44 Tackar! =) Har massa planer, tanken är att jag ska göra en sleeve av hela den armen, så den här tatueringen blir början på den hoppas jag. Glad Men nästa lär hamna längs sidan på överkroppen. =)

Loveradio
0

#45 Låter bra! :) man blir ju lite beroende haha.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mysan59
0

Snygg!