Bokat tatueringstid! Nervös.
Har precis bokat tatueringstid. Jag har längtat i flera år och nu när jag snart fyller 19 tycker jag att det var dags
Det blir nästa vecka och jag är fruktansvärt nervös. Vill inte ens tänka på hur det kommer kännas när jag kommer dit. Men det blir nog bättre när man väl är där, och självklart, när man är färdig. Det kommer bli så fint!
Jag ska bara göra ett par småsaker. Ett arabiskt ord som påminner mig själv om att jag ska kämpa. Den ska sitta på insidan av överarmen (hört rykten om att det gör mest ont där? Usch) samt ett 4 cm långt kors till minne av en avliden släkting på samma arm fast på underarmen.
Ska göra den andra armen också men det får bli senare och så får vi se om jag klarar av smärtan… Önska mig lycka till!

Härligt :) Vem ska göra den?
Lycka till!
Förstår att du är nervös, det var jag också när jag gjorde min. Och det är nog de flesta som gör första tattoon. Själv va jag rätt nervös påväg till studion, men när jag klev in i studion försvann det mesta faktist :)
Om du undrar hur ont det gör så kan jag säga att klart det känns, men det va inte alls så farligt som jag hade föreställt mig. Sen kickar endorfinerna in ganska snabbt. Smärtan känns som nån klöser dig ungefär.
Glöm inte att ta med nått att dricka, typ en cola. Kan va bra att få i sig lite socker. Lycka till! Det kommer gå bra.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag var supernervös, gjorde min första tatuering 24/5 (alltså bara några dar sen) och på foten dessutom där det också ska göra rätt ont.
Och visst gjorde det ont, men som #2 säger, efter ett tag så gör känns det inte så farligt.
Men samtidigt är man så förväntansfull och glad så det är ändå värt det.
Sen är ju också smärta individuellt, så du kanske inte alls tycker det känns speciellt mycket. Lycka till!