Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3873 ggr
LindaKarlstrom
0

Hur en tatuering åldras

Jag har jättelänge varit sugen på att tatuera mig, vet vad jag vill göra och vart (eller jag funderar mellan 2 tatueringar) men det som håller mig tillbaka är att jag undrar hur en tatuering åldras?

På gymnasiet hade jag en lärare som hade en tatuering på överarmen och det var omöjligt att se vad den föreställde. Linjerna hade flytit ut och blivit tjocka och lite suddiga. Blir tatueringar så då dom åldras?

Wand
0

Av vad jag sett på andras tatueringar så blir de lite svagare efter några år, ja. Men hur pass mycket det förändras beror väl på hur bra gjord den är och vad det är för motiv osv.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

LindaKarlstrom
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hennes tatuering var bara ett enda kludd med konturer här och var.

Wand
0

Kanske var en dålig tatuerare eller dåligt bläck han/hon använde? Eller så kanske det var ett motiv som helt enkelt blev så. Hur gammal var den då? Tatueringsmaskiner och bläck osv utvecklas ju hela tiden så om den är 30 år gammal så är det ju lite skillnad mot en som görs idag.

LindaKarlstrom
0

Jag har ingen aning om hur gammal tatueringen var, då jag aldrig frågade. Men läraren var väl kring 40-45 skulle jag tro. :)

Rumblebee
0

En tatuering blir ju med tiden blekare, i och med att huden byts ut, men om en tatuering ser suddig ut, så beror ju det såvitt jag vet, på att tatueraren körde på fel djup i huden, så at bläcket flöt ut.

Det kan ju hända att man får lite utflytningar, så det är ju bra om man kan se till att inte ha allt för små mellanrum. Det beror ju på hur bra artisten är, samt säkert även på tatueringsmaskinen och eventuellt bläcket. Dagens tatueringsutrustning är ju betydligt bättre än det som kanske användes för 20-30 år sedan.

Även eftervården spelar ju in i hur en tatuering kommer att se ut när den är läkt.

LindaKarlstrom
0

Men jag behöver inte oroa mig för att min tatuering kommer se ut som ett kludd då jag fyller 40?

Wand
0

Antagligen inte om du sköter den väl och går till en bra tatuerare.