Tatuering bröstkorgen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Till hösten tänkte jag för första gången lägga mig under nålen och tatuera in en minnestatuering till min pappa som gick bort i mars i år.
Motivet blir samma tatuering som han hade på armen, en svala.
Jag bestämde mig snabbt för att tatuera in den på min vänstra sida av bröstkorgen, nära hjärtat.
Men nu undrar jag; Gör det verkligen så fruktansvärt ont som alla säger att det gör när man tatuerar bröstkorgen. (Revbenen för att vara övertydlig)
Jag kan självklart räkna ut själv att det kommer kännas obehagligt när nålen går över revbenen.
Men är det verkligen det värsta stället att tatuera sig på?
Tack på förhand!
(Jag har copyright på bilden)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

Mitt ex är tatuerad över revbenen och det var det som kändes mest sa han, han har en del tatueringar.

Min sambo säger att nyckelbenet har varit värst för honom.
Det är individuellt :)

#2 Det sade mitt ex också för en nerv klämdes hos han. =P Hade inte nerven klämts hade dte inte gjort så ont.

Min sambo hade ingen nerv som klämdes utan det var för han var så jäkla mager just då så det var typ bara hud och ben över nyckelbenen. :)

#4 Man har inte ben över nyckelbenen. ;)
#5 Men du tatuerar ju huden över benen!

#6 Jag vet jag skojade bara då hon skrev att han bara hade hud och ben ÖVER nyckelbenen. =P

så fint… <3

#8 Tack :)
Tack för alla svar! Då jag inte tatuerat mig innan så vet jag ju inte överhuvudtaget hur det känns, så är det dumt att göra första tatueringen på den troligtvis värsta stället? Eller är den kanske t.om smart?
Det är ingen som har egna erfarenheter? :)
/Frida
#9 Det spelar ingen roll var du tatuerar dig första gången, du kommer vilja ha fler i vilket fall som
Smärta är så individuellt, så ingen kan säga bu eller bä egentligen. Tuta och kör säger jag.

Hera: Haha, jo det tror jag allt. Har redan börjat planera min sleave som kommer tatueras in under de kommande åren
Tror ni att man kan göra svalan i en sittning, eller blir det för påfrestande? Om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkert ligga halvt avsvimmad sen när tatueringen är klar. Bara jag kan få den gjord i en sittning ^^
Den kommer bli i storlek med min hand, från handleden till fingerspetsarna om jag spretar på fingrarna, så den blir ju ganska stor.
(Alla har ju inte lika stora händer, men man kanske åtminstone får en uppfattning om storleken på den)
/Frida
En tatuering i den storleken tror jag man gör i en sittning, om nu inte kunden känner att den inte klarar av det.

Åh kanon! Tack för svar :)
/Frida
Jag kan tänka mig att det nog gör mindre ont hos en tjej eftersom brösten skyddar nog lite xD