mm på piercing till tungan
Min kompis som har piercingsaker ska pierca tungan på mig, men jag skulle fixa piercingen själv.
Hon sa då att jag skulle ta en piercing på 1,2 mm, alltså om hon menar på längden så är den ju på tok för kort, eller hur!?
Ska man börja med en läkstav på 2 mm, sen när de läkt kan man byta till en kortare?
Tycker du att du har kunskap att pierca dig?
Gå till en studio så blir allt gjort helt rätt.
Rekommenderar dig att göra det i en studio som kan sin sak och som har ren utrustning.
ursäkta? vem har sagt att hon inte har Ren utrustning?
Det är ett rent antagande från min sida, då privatpersoner inte brukar äga eller ha tillgång till en autoklav eller tillgång till en lokal som går att rengöra ordentligt.
.
#5 Att man har kanyler och tänger säger ingenting om renligheten. Har hon en autoklav? Har hon inte det får hon aldrig rent sina verktyg ordentligt.
Som sagt, mitt råd är att göra det hos en riktig piercare.
Sen angående staven så är 1,2mm tjockleken på staven, inte längden.
Blir så trött på sånt här hemmapulande. Ok, det kostar en del. Men det är värt varje öre att gå till en studio. Dom vet exakt vart alla olika piercingar ska sitta, dom vet vilket och vilken storlek som är bäst när det gäller smycket. Och inte minst att det är sterilt!
Du pratar om tjocklek och längd som om det vore samma sak. Du verkar inte ha kunskapen, och som Hera säger, har du eller din vän en autoklav?
Inte för det spelar någon roll vart man ska göra dumheten, men tungan. Hur bra ser man under tiden man piercar sig själv i tungan.
Pierca sig själv, eller av en hemmapulare
är så dumt att det är (nära) idioti!
Dessutom vet alla vettiga, riktiga och riktigt upplärda piercare vart nerver och blodkärl sitter så att dom inte gör fel. Ta på dig kostnaden och gå till en studio. Annars kan du riskera för mycket för att det är värt att göra hos en hemmapulare… Sånt här gör att jag hoppas att utlåtandet ang legitimation på piercare och tattuerare verkligen blir verklighet.
//Belinda aka Zandrama