Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 15020 ggr
Ranya
0

Intim piercing

Hejsan!

Jag funderar på att göra nån intimpiercing. Jag gillar centrerade, så jag undrar hur dessa "kappor" sitter?

Har någon en bild? Har sett många, men vet inte vilket som är vad Skäms

Bor i Göteborg, finns det någon lämplig kvinnlig piercare här?

IdaS-A
0

http://sv.wikipedia.org/wiki/Piercing#Kvinna

Där står alla förklarade, om de är vertikala eller horisontella.

Annars har du http://www.tribe.se/index.asp?bid=1&cid=69 med bilder, och beskrivningar. Dessa finns även i göteborg!

Såvitt jag vet har de kvinnlig piercare

IdaS-A
0

#1 EDIT:Nej de verkar inte ha någon kvinna som piercar.

Däremot har jag för mig att hon http://www.heidihay.se/tattoo/index.php?page=0 gör det och hon finns också i gtb. Stod inget på hemsidan, men ring å fråga

[disembowel]
0

Är det så viktigt att gå till en kvinnlig piercare då? För annars finns det ju faktiskt ett flertal otroligt duktiga piercare i Göteborg, de råkar vara manliga dock :)

artdesiu
1

Piercade en intim igår, förvisso i Stockholm. Men med manlig piercare. Gick prima, inte vidare pinsamt eller så.

cacao
0

Piercarna är ju vana, men visst.. att lägga upp sig för en okänd kille och bli stucken i "murran" kanske inte är det de flesta drömmer om ;)

Min intimpiercing är gjord av min sambo och jag skulle nog personligen inte låta någon annan än jag själv eller killen sticka mig :)

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Ranya
0

disembowel: Saken är den att jag är aningen massakrerad nedtill s.a.s. Skäms Jag har fött 4 barn på 4,5 år och har 15 kgs övervikt, så den stackaren som skulle se mig skulle nog få synskador Tyst Så, helst en kvinna då Tungan ute

IdaS-A: Tack för det! Jag skall ringa och höra med henne Skrattande

Min systerson piercar iofs, men jag skulle inte vilja fläka upp mig för honom, och ingen han känner heller Flört Jag ligger i skilsmässa och vill ha en liten överraskning som INGEN vet om till näste besökare SkrattandeOskyldig Kanske blir en i bröstvårtan med, men jag är så himla rädd för smärta Skäms

Telefonkontakt
0

#6 jag har också fött barn, fast då bara 1 och jag vill också göra en intimpiercing men har svårt att vilja visa mig.. Men piercaren är van att se kvinnors underliv så han/hon lär inte bry sig :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

IdaS-A
0

#6 Det går snabbt, själva stickandet är ju den värsta delen sas. Sedan känns det inte så mycket. Fast det är ju olika från person till person också. Men det gör nog med all sannorlighet ondare att få barn haha :)

Telefonkontakt
0

#8 det är skillnad på smärta och smärta. :P Men det är lite värre att stå ut med värkarbete än ett lite stick med en kanyl. fast när det kommer till tatuering på tunn hud, så är det värre än att föda barn i smärtväg. har ju gjort båda :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ranya
0

Telefonkontakt:

Nja, jag vet inte… Om jag hade nåt att flasha kanske, hihi Oskyldig Det får bli en tjej för min del tror jag, klarar ju knappt att gå till gynekologen…

IdaS-A:

HIHI jovisst gör det ondare att få barn, men är man en fegis så är man Skrattande Har en massa piercingar på gång, men en labret är vad jag psykiskt klarar av för tillfället Flört Sen blir det förhoppningsvis tunga, bröstvårta/or och intim Skrattande

[disembowel]
0

#6 Jag tycker det är synd att du känner som du gör. Har man fött fyra barn är det väl inte så konstigt "att man ser ut som man gör". En professionell piercare gör sitt jobb och sköter det hon/han ska, och du råkar ha ett flertal sådana piercare i trakterna, dock av manligt kön som sagt. Det är ju givetvis upp till dig, men personligen skulle jag bara vilja mana dig till att i alla fall tänka igenom saken en gång extra.

VeronicaKahlbäck
0

När jag gjorde min intim (christina) så var jag helt förberedd på att det skulle vara en kille sen skickade dom ut Polly istället, har hört mkt bra om henne med så det var inga problem så.
men mina tankar gick killar är killar dom bryr sej inte men att tjejer skulle sitta och jämför med sina egna. nu var Polly super men om inte hon fanns tillgänglig så vill jag nog ha en kille:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Ranya
0

disembowel:

Jovisst är det litet tråkigt, men men… Vi får se om jag ens vågar, nu efter jag kommer att göra labreten, haha

vermonica:

Christina är jättesnyggt jue! Hur gick läkningen med den? På ett sätt ligger det kanske lite i vad du säger Flört

VeronicaKahlbäck
0

#13 Läkningen gick super, de sa att det kunde ta upp till 4 månader för den att läka men min gick superfort:) hade aldrig några sårskorpor, var eller vätska. Sen är den faktiskt väldigt lätt att hålla ren, bara att ställa sej i duschen o hälla på lite rengöring haha.

Christina är ju rätt djup så alla hade skrämt upp mej före och sagt att de skulle göra skitaont men nålen kändes absolut ingenting ett blodprov i fingret gör grymt mkt ondare. Visst är det svullet i ett par dagar men den gjorde inte ont då heller.
Det som kändes det var tången, när hon skulle pricka den rätt.
Ett tips till alla som nog egentligen är rätt självklart om du ska göra en sån ha inte tighta byxor på dej, jag hade supertaighta jeans utan stretch, inget jag kommer att göra om:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Ranya
0

vermonica:

Jag tror nog inte jag kommer att våga göra den, just för att den är så djup Skäms Snyggt är det i alla fall!!

---------------------------------------------------------------------------

OT:

Men om man har typ en horisontell ring över klitoris, inte i "kappan" vad heter det då?? Som en christina, fast horisontell och inte så djup??

[disembowel]
0

#13 Lycka till hursomhelst! :)

TereseE
0

Jag tycker absolut att du ska göra en intimpiercing! Kan tänka mig att det är en grym självkänsa-höjare.

Har också fött barn och sprack (stort huvud på lillan och sugkopp) så blev sydd och ser inte riktigt ut som innan. Plus bristniningar men det får man leva med. Vill också göra en intimpiercing, känns lite som att ta tillbaka sin egen kropp och vara stolt över den…

Aviendha
0

#17 Vill bara flika in och säga att det ÄR en enorm boost av självkänslan! I alla fall för min del, inte så att jag skämts riktigt innan, men blygheten försvann och ja, jag känner mig sexigare med den ;) Tom. killen märkte av en förändrig till det positivare i min självkänsla och stolthet över min kropp. Det är aldrig fel =)

Ranya
0

Hihi det verkar som om jag verkligen behöver en ;) På torsdag blir det labret iaf, hihi

OT:

Men om man har typ en horisontell ring över klitoris, inte i "kappan" vad heter det då?? Som en christina, fast horisontell och inte så djup??

Liss
0

En horisontell christina? Ja, du.. de har jag nog aldrig sett. Men man kan ju alltid fråga piercaren om den har någon kunskap om det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ranya
0

Hur som helst så hoppas jag att jag vågar när det kommer till kritan :S Eller liksom en Christina som inte är så himla djup, fast då kanske det är jättehög rejectionsrisk…

Jag fick dessutom boka om min labret på tribe :( Vaknade med munsår, jag blir tokig!

cillisw
0

Hur ser en christina ut?

Aviendha
0
cillisw
0

#23 Jaha coolt hihi! Skäms Tack så mycket! :)

Anett Lindbom
0

Ranya, Självklart ska du ge dig själv en intimpiercing om du vill ha det, att ligga i skilsmässa är inte kul så ge dig en sådan piercing som en liten present till dig själv. Fast ska jag erkänna så vet jag inte om jag skulle våga ge mig själv en sådan, men snyggt är det.

Jag funderar på att pierca ena bröstvårtan, enbart för min egen skull. Jag har varit ensam(karl-fri) i snart fem år så lite skoj lära man ju göra.. Visserligen har jag inte dom allra snyggaste brösten kanske men dom är ju mina och jag gillar dom som dom är.

Om inte annat så är det himla kul att planera för de framtida piercingarna som man så jättegärna vill göra..

TereseE
0

Jag tror nog att det blir en Christina för mig med, men tror nog att jag också helst vill ha en kvinnlig piercare isf. Tycker det är så himla snyggt! (Kan man säga snyggt om en intimpiercing förresten…?)

cillisw
0

#26 Klart man kan, den är ju super snygg hihi! ;) Nästan så man själv blir lite sugen på att skaffa en… :P

KAGE
1

Piercingar i kappan har ju en trevlig funktion också

det har inga andra down there

/Karoline.

Ranya
0

Jag tror helt klart att dessa piercingar är bra för självkänslan, så man känner sig litet wild 'n crazy :P

Som sagt, hoppas att jag vågar, jag är jätterädd för nålar :S

Aviendha
0

#29 Udda nog så håller jag på att svimma och måste sitta ner om sjukskörterskan bara ska göra iordning en spruta, och det är ännu värre om jag ska få en själv.

Men jag känner inte samma sak när jag ska pierca mig, lite nervös är jag, men på ett positivt sätt och nålen är bara lite läskig men den tanken försvinner snabbt.

aabsolut
0

ajag har svårt att bestämma mig över om jag ska göra en vertikal eller en horisonellt.. nån som har nån efarenhet om dessa två?:)

DeniceP
0

Jag vill också ha intim, men pojken vill inte så det blir inget. Haha, inte jätteledsen för det ändå, är så sjuuuuuukt smärträdd >.<

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

MarieEriksson
0

#31 Menar du i kappan då eller? Här står det lite om det: http://www.tribe.se/index.asp?bid=1&cid=69