Smycken till Vertical Hood?
Jag gjorde nyligen min första piercing, vertikal genom klitoriskappan. Tycker att den är hur underbar som helst! Men jag har en del frågor som kanske nån mer erfaren piercad person kan svara på! Staven piercaren satte i är 1,6x10 mm. Det är en böjd barbell. Är det samma som bananabells? Kan man sätta i sådana smycken som står att de är för naveln? Är det samma sak? Om jag vill ha en ring i istället, vad ska man då ha för storlek som passar där man har 1,6x10 stav i? Kan man köpa lösa kulor för att variera utseendet, istället för att köpa helt nya stavar? Jag vill inte använda stål pga nickelinnehållet, och tycker att utbudet på andra material är riktigt dåligt där jag kollat. Ni som har vertical hood, vad har ni för smycken i? Var har ni köpt dem? Jag tar gärna emot allehanda tips på vad man kan hitta på för kul med sin piercing! ;)
Coolt ställe att göra sin första på!
Vad jag vet är böjda samma sak som bananbarbells. Det finns lösa kulor att köpa i olika material, eller du kan köpa siliconhöljen att pynta med. Tänk på om det är invändig gängning eller inte så du köper rätt.
Jag har en sånhär i min och har köpt den här:
http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=9690&from=36
Känns onödigt att nämna vad för kul man kan ha med den.
Jag har bara ringar som är 16 mm i diameter, provade med en sån en gång men blev inte bra, den va för stor.
Tack för ditt svar!
Jag hittade lösa kulor på barbarella.se, dock inga silikonöverdrag, vet du var man kan hitta sådana?
Den där verkade häftig! Men går det att ha rak? Är det olika från person till person eller kan man ha både och? Har du alltid haft det? Han satte i böjd från början så jag antog att det var det "som gällde".
Jag har köpt mina siliconöverdrag på barbarella men hittar inget sånt hos dom nu.
Jag har inte haft några problem alls att ha en rak barbell. När jag gjorde den fick jag en sån där böjd, bananbarbell i titan. När det va läkt efter några veckor så satte jag i den raka och har haft den sen dess, hmm, 3 år tror jag det är. Jag tror alla kan ha rak barbell.
Vet det finns en tråd här med massa bra länktips till olika piercing online affärer, så du borde hitta någon som säljer höljen.
Glöm inte bort att kolla hur gängningen är om du ska köpa nya kulor, dumt att bli besviken i onödan.