Tungpiercing hjälp!
Hej! Det e så att jag vill pierca tungan men väldigt väldigt nojjig för svullnaden, om man piercar långt fram på tungan blir det mindre svullnad lr något? ge mig tips för som sagt så klarar jag inte av så himla svullen tunga ;)
Man blir alltid väldigt svullen i tungan, men tar man den för långt bak så kan det bli farligt då det kan svullna upp så mycket att man inte kan andas.
Tar du långt fram på tungan så blir du ju inte lika svullen eftersom att tungan är som smalast där, men istället så är det mycket lättare för dig att råka bita på piercingen och så vidare, och det är ju i det långa loppet väldigt dåligt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min sitter långt bak, den svullnade upp ganska så ordentligt och gjorde grymt ont från att göra den tills en vecka senare. Dock så min kompis som tog samtidigt fick sin längre ut har inte alls haft ont och knappt någon svullnad, så det är väldigt olika. Inte bara storleken utan från person till person, tycker dock lätt att det var värt det så tycker du ska görat om du vill det. :)
Pircaren sätter den (om man gör en vanlig tungpiercing) ganska långt fram men snett. Så underdelen av piercingen är framför tungbandet och överdelen lite längre in. Sätter man den för långt ut så kan den vandra och dessutom göra stor skada på tänderna.
Min var svullen i en vecka. Men en del blir knappt svullna alls. Så de är nog lite olika.
Prata med din piercare om du är orolig.
Första gången jag piercade tungan svullnade den upp, men jag kunde äta och så utan problem. Andra gången svullnade den aldrig.
Jaha okej, men om man piercar långt fram blir hela tungan svullen dåe? :)
#5 Min erfarenhet säger mig att det inte spelar någon roll var i tungan du piercar dig, oftast svullnar hela tungan i vilket fall som.
Nån som har erfarenhet av denna piercing?
[Bilder borttagna av sajtvärd]
Eller nån som kanske har erfarenhet av den här piercingen?
eemmaw; har du rätt till att lägga ut dom bilderna, frågat ägaren?
Har själv ingen erfarenhet av den, men kan tänka mig att det är lättare att den vandrar ut, den är ju ytlig.
Som att dom bilderna finns överallt utläggda utan att som som äger bilderna bryr sig lr kommenterar. okej men tänker på svullnaden på dessa piercingar lär jue iofs blir rejält mkt mindre.
Tror inte svullnaden blir mindre. Oavsett vart i tungen du piercar lär hela svälla upp.
#10 Spelar ingen roll om andra lägger ut bilderna. Har man inte fått tillåtelse till det gör man något olagligt. Ägaren kanske har missat att bilderna sprids.
Förstår inte varför svullnaden skulle bli mindre? Du piercar tungan i detta fallet också. Svullnaden kommer på köpet (de flesta gånger), så acceptera den eller strunta i att pierca dig just där om det srkämmer dig :)
Om man sköter den rätt och inte hänger upp och ner hela dagarna så kommer inte svullnaden bli så farlig. Isbitar och isvatten drack/sög jag på en massa! Inga problem :)
/Jessica
Okej tack Inspiration! :)