pierca tungan?
Hejsan allihopa!
Funderar på att pierca tungan efter att jag har opererat mig.
MEN jag e sjukt nålrädd….dock har jag väldigt många tatueringar…piercat labrett två ggr, näsvinge ggr, navel ggr, ögonbryn ggr och earl gång.
Är väldigt nojjig med tungan om det ska svullna upp så att man inte kan andas… Händer det ofta?
Hur är smärtan? Mycket smärta eller lite? Vet att det är personligt…men vad tyckte ni? Nått att jämnföra med?
http://bodyart.ifokus.se/discussions/4e19ea7188f4724e5f004f62-tungpiercing-hjalp#discussions-1
Säker du på sajten finns det en massa trådar om just detta. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack =) har redan läst den tråden, men fick inte riktigt svar på alla mina frågor :P
Aha.
Smärtan vad inte alls farlig. Knastrade lite konstigt eller vad man ska säga, och piercingen av själva huden kändes, men sen var det klart.
Men, jag förstår inte varför du med flera envisas med att fråga om smärtan då det aldrig går att jämföra. För det första tolkar vi alla smärta olika, för det andra känner vi den annorlunda. Så du blir varken mer eller mindre klok genom att ställa frågan ;)
Nä jag vet. Precis som jag skrev så är det personligt =) Men vill ändå höra folks åsikter.
Min åsikt angående det där med smärtan är att det gjorde galet ont! ögonbrynet va en barnlek jämfört med tungan.. men alla jag känner som gjort i tungan tycker att det knappt kändes, så slappnar du bara av så lär det inte göra speciellt ont :)
Tungan är mest läskig för att den känns så utsatt, aldrig någon som tar i den eller så. Men det var "helt ok" att pierca tungan, det gör inte superont om man inte spänner sig för mkt, men som sagt, individuellt.. :P
De tre dagarna efteråt var jobbigast för mig, just för att jag hade svårt att äta ordentligt, fick stanna hemma en dag från skolan för att jag var för svag. Men dricka mkt, isbitar, yoggi och allt flytande som inte kan fastna i piercingen funkade ok. Och sen sånt man kan tugga försiktigt på sidan och svälja. Det jobbiga va mest röreslen man gör med tungar när man sväljer, det blir som en vågrörelse typ, och så spänner man ju tungan lite och (min iaf) tryckt upp mot gommen. Det var obehagligt.. Men det var mest småjobbigt för att man inte fick i sig mat som vanligt :P Men det går över snabbt!
/Jessica
#6 Vilken skillnad det kan vara. Jag åt samma dag som jag hade gjort den utan problem :)
#7 Ja verkligen, jag och en kompis gjorde samma dag, han kunde också äta samma dag. Men det är nog mest för att jag var fegis och trodde att det skulle göra ont :)
/Jessica
#8 Så kan det också vara :)
Jag minns däremot att jag hade lite problem med att prata normalt de första dagarna. Dels pga svullnaden och dels för att det plötsligt fanns ngt som inte brode vara där i munnen.
#9 Jo lite samma för mig, fick hålla emot lite för att inte läspa, men jag klarade det kanske bra :)
/Jessica
lite ot men #9 och #10 pratar ni som vanligt nu eller kommer man alltid läspa lite? Är sjukt sugen på att pierca tungan men läspar lite lite redan, knappt hörbart men ibland hörs det, så är rädd att jag ska börja läspa jättemycket :P
#11 Pratade vanligt igen ganska så fort som svullnaden lagt sig.
#11 Ja jag har inga problem med talet, låter som vanligt. Det var bara svullnaden som krånglade till det lite i början, men läspade kanppt nått då heller :)
/Jessica