Var hittar jag inspiration?
Jag är super sugen på en tatuering nu. Har ingen, men kan inte sluta tänka på det. Vill ha en på handleden och ev en som går från foten upp på vaden. Har tittat på gaddad.se och sökt på google. Men jag tycker inte att det finns så mycket att se där… Handleden vet jag inte alls vad jag vill ha på. Vaden vill jag ha någon klättrande blomma eller liknande. Men det känns som jag har tittat på varena tatuerings sida just nu, utan att hitta något.
Finns det någon bra sida med bilder som inte är tatuerade? Alltså någon bildbank där man kan söka enkelt på ex "hjärtan" eller "äppelblommor" osv?
gaddad.se
:)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Läs igen
Har tittat på den sidan, men jag hittar inget jag skulle kunna tänka mig där ;-)
om du bara vill ha fotografier och inte skisser specifikt kan du ju alltid kolla http://www.iblbildbyra.se eller http://www.bildarkivet.se/
(måste själv erkänna att jag anser att man inte ska tatuera sig för tatueringens skull utan för det den symboliserar. Jag tycker att man ska ha en tanke, en betydelse, en känsla bakom varje tatuering. Att den ska vara meningsfull, en påminnelse om något som varit/är/kommer, något man älskar, något man lämnat bakom sig eller så.
En tatuering ska inte bara slängas på, utan skapas med tanke och omsorg. Det motiv man väljer kommer vara en del av dig och (troligen) finnas kvar hela livet.
Kanske har du en tanke bakom - blommor är ju endå så vackra och betyder mycket för många :)
hojta om du bestämmer dig fö något!
You haven't lived until you've found something worth dying for

Jag har många tankar bakom ;-) Skulle vilja göra en blomranka med dotterns namn i på vaden. Och/eller ett hjärta på handleden för varje barn jag kommer att ha/få ;-) Men jag hittar inget snyggt.
om du kikar runt och inte hittar något, men endå känner för att göra en kan du ju prata med en tatuerare. de brukar vara duktiga att skissa upp ungefärligt vad man vill ha - dock är det ju sedvanligt att man sedan gör tatueringen som tatueraren skissat..
du kanske har någon begåvad vän/släkt/arbetskamrat som kan skissa något åt dig :)?
You haven't lived until you've found something worth dying for
oj haha sorry :P

#6 Passande namn "lostmybrain" 
#5 Ja jag ska kika på dom länkarna jag fått och klura lite på det här! Känner tyvärr ingen som jag vet är duktig på att teckna….JO! Min gudfar i stockholm är ju tecknare… men jag träffar ju honom så sällan. Ska ringa honom och se vad han kan tänkas säga om detta ;-)
#7 haha a verkligen :P
Det du skulle kunna göra är att gå till någon tatuerare och be honom tycka till lite vad som skulle kunna passa dig där du vill ha tatueringen :) Sen kanske lite ideer och så. Dom brukar vara jätte hjälpsamma och bollar gärna ideer med en.
Finns flera tatueringstidningar i affärerna, pressbyrån brukar ha många. Scandinavian tattoo magazine osv osv. Tycker de är nice att bläddra i :)
/Jessica