Ring till näsvinge
Jag tänkte köpa lite nya smycken till min piercing i näsvingen, och jag vill gärna ha minst en ring, så jag har några frågor.
1. Om man har en CBR-ring, kan man ha den så att kulan inte syns? Alltså så att det se ut som en slät ring? Eller bör man försöka välja en öppen ring eller en ring med bar closure eller segment om man vill att ringen ska se slät ut?
2. Kan man ha ringar/andra smycken som "hänger ner" i näsvingen? Typ som den här: http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=120. Eller är det på tok för opraktiskt/för tungt?
3. Är det nickel i kirurgiskt stål?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns ju speciella näsringar som ar en kula där man istället sticker in andra ändan av ringen, på den varianten blir inte kulan så tung att den kanar ner och syns. Jag som säljer smycken har en sådan på 9 mm om du är intresserad.
Vad gäller de där nedhängande smyckena är det inget jag skulle satsa på, tror bara det ser klumpigt ut.
Mvh Ellenfyrkant
Kulan kommer troligen sysnas lite, och den kommer glida ut. De släta är bättre då, dock är den öppna svårt att ha då den lätt glider ur, och de släta som har en lite "platta" är svåra att få fast. Men om man går till en piercingstudio så kan de fixa det lätt!
/Jessica