Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1464 ggr
tittut22
0

fastnade med piercingen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en piercin i bröstvårtan, och imorse fastnade jag i lakanet så min piercing "rev" i bröstvårtan så det brjade blöda. Det syndes inget på utsidan, utan de började blöda innifrån vårtan, rann blod från hålet vid smycket.
Är det någon som vet hur man ska sköta det bäst så det inte blir några komplikationer som att bröstvårtan blir som en klump eller liknande?
Är det bäst att låta smycket vara kvar i eller ska jag ta ut det och låta hålet läka igen?
Vill gärna ha kvar min piercing, men det känns inte värt de om det skulle läka och bli bättre om jag tog ut den.
Är väldigt tacksam för svar, är lite orolig hur jag ska göra :/

Skogselva
0

Jag vet inte, har inga piercingar i det området och har inte fastnat med min andra piercing, men tillsvidare kanske du ska behandla såret så som du behandlade piercingen när den var ny, alltså rengöra, för att undvika infektioner. Kroppen brukar ju vara bra på att lösa sår själv, så länge det inte kommer in smuts.

Du kan också kontakta din piercare och fråga vad hen tycker du ska göra.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

tittut22
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De är ingen dum idé, ska ta å ringa imorn så får ja se va ja ska hitta på

Skogselva
0

Lycka till! Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad