Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 10546 ggr
PandaFish
0

Tatuera sig som minderårig?

Jag är 17 år och vill tatuera mig. Jag vet flera som är yngre än mig och som har tatauerat sig och då tagit med sin förälder. Men jag undrar hur många studios det finns som tatauerar under 18? Jag tycker det finns dålig information om detta på deras hemsidor.

Jag bor i Örebro och funderar på att gå till Waterproof tatto och Neddledemon. Någon som har någon erfarenhet utav dem ställena? och kanske vet om de tatuerar folk under 18 om man har målsmans tillstånd?

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

ChristineL
0

Jag har besökt dom båda två och är jättenöjd, men nej, dom tatuerar inte minderåriga. Tro mig, det är värt väntan till 18, och du är ju snart där!

Forgetful
0

Där jag tatuerade mig som 17åring va i växjö på Finn's tattoo men rekomenderar det inte då jag gav honom en egenritad tatuering och han gjorde den som om en 3 åring ritat den -.- han frågade inte ens om mer detaljer och sen när jag väl såg den va det rätt mkt för sent men ska fylla i den så den ser något bättre ut senare xD

//Forgetful

Wand
1

Jag bor utanför Hudiksvall i Hälsingland. Jag har kollat på alla tatueringsstudior i Delsbo, Hudik, Ljusdal, Gävle och Sundsvall som jag kan hitta - ingen tatuerar minderåriga, med eller utan målsmans tillstånd. Det finns en som är väldigt bra i Arbrå dock, där tatuerade jag mig och jag är mycket, mycket nöjd.

Dock så vet jag att det är en vild chansning att tatuera sig när man är under 18 - det är t.o.m många som är över 18 som ångrar sig enormt när de blir äldre. Det gäller att skaffa ett motiv som man verkligen vill ha och kan leva med i alla väder.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

PandaFish
0

#1 Inte ens om man har med sig målsman?

PandaFish
1

#1 Inte ens om man har med sig målsman?

Wand
0

Skrev förresten mitt inlägg främst för att förtydliga hur få det är som gör på minderåriga. Det är väldigt oprofessionellt att göra det. Ett råd är också att INTE gå till en olegitimerad tatuerare, oavsett hur "bra" dina vänner påstår att denne är. Tatuerar man hemma så kan man antagligen inte sterilisera sina verktyg med autoklav och man har antagligen inte en bra tatueringsmiljö. 
Hitta en bra legitimerad som kan offra sig, eller vänta.

ChristineL
0

#5 - Nej, inte ens med målsman, och som #6 säger, det rekomenderas absolut INTe att gå till en odiplomerad (legitimerade finns inte ;))

PandaFish
0

Okej då vet jag :) Fyller ju i början av februari så det är inte så lång tid kvar.

Forgetful
0

Bra att du väntar :) då kan man gå till vilket ställe man vill och får bättre information om hur de är :)

//Forgetful

ChristineL
0

Dåså, bara du vet vad du vill ha och var :) Så är det bara att fortsätta reka studios under tiden.

Wand
0

#7 Oj, var lite inne på piercare där!

ChristineL
0

#11 - Men piercare blir väl också bara diplomerade? Hmm, nu blev jag osäker :p Men whatever vi menar ju samma sak ;)

PandaFish
0

Ja vad jag vill ha och vart har jag varit stensäker på nu ett tag :) Men det är kanske bra att vänta ett par månader till kanske ändrar mig helt. Men nu vet jag iaf tack så mycket för era bra svar :)

Wand
0

#12 Nej, jag har för mig att man måste ha legitimation för att registrera studio.. men är inte säker.
En piercing är ju ett ingrepp, och det krävs ju stor erfarenhet och kunskap för att veta vad man gör - som t.ex läkare. Det är ju mer eller mindre ett snitt i kroppen liksom.

Inspiration
0

Jag tatuerade mig också hos Finn's tattoo i Växjö när jag var 17. Jag skulle inte gjort det jag gjorde då om jag väntat. Väldigt dåligt bemötande och den studion är verkligen inte bra.. Dessutom är alla tatueringstudios som tar emot minderåriga oproffesionella osv osv. Ja, håller vad vad folk redan skrivit. Håll ut lite till, och tänk igenom ordentligt :)

Forgetful
0

Jag hade även kvistar med på min tatuering när jag tog hos Finn's och han sa ingenting om att han inte kunde ha med buskarna på dem förens han redan tatuerat -.- och jag frågade varför han inte gjort dem och då röt han till åt mig så jag vågade inte säga mer :/

//Forgetful

Inspiration
0

#16 Men fy fan.. Ja jag fick inte ens bli tatuerad av Finn, utan av nån kille han hade där som varken kunde engelska eller svenska. Så vi kunde inte kommunicera något. Skit det tatueringen med. Den har sin charm, förstås, men det kunde varit 1000 ggr bättre gjord :P

Forgetful
0

Jag måste verkligen fixa min för min lillasyster på 8 år ritar bättre -.- jag hade skissat för mig en väldigt bra bild som jag va jätte nöjd med och så gjorde han den så…Finn's har ett jävligt dåligt rykte och ändå sket jag i det >.< hatar att jag inte lyssnade på alla..

//Forgetful

Charlotta-B
0

#18 jag var med där, Har gjort två st där, En har han gjort och den blev bra.
Sedan en annan som en tjej gjorde, den är helt okej, men kunde vart bättre.

Men vet många osm inte är nöjda och han bryr sej inte så mycket om han inte själv gillar motivetvad jag förstått :S TRÅKIGT

Charlotta-B

Forgetful
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja asså de är många som inte har tyckt om det där :/ det som kan bli bra är om man väljer ett motiv ur en pärm men det vill man ju inte alltid göra :/

//Forgetful

Charlotta-B
0

ne absolut vill man inte de, man vill ju oftast ha nått som är peronligt.

Charlotta-B

Forgetful
0

Mina två är egenskissade och det är ju roligt men den första blev ju inte precis som jag ville tack vare honom -.- hade kunnat bli så mkt bättre om jag väntat och gått till någon annan..

//Forgetful