Aj aj :(
Gjorde en helix i högra örat för ca 1 och ett halft år sen. Förut kunde den vara öm ibland när man rörde vid den men det berodde nog mest på att smycket jag brukade använda satt snett så den blev irriterad. När jag inte hade något smycke i var det inga problem. Tror jag också börjat utveckla allergi mot oäkta smycken men nåja det hör knappast hit.. Nu är det ganska länge sen jag haft något smycke i överhuvudtaget och har simmat en hel del i saltvatten o så den senaste tiden, och nu känns det som det vuxit ihop.
Efter att jag hållit på en stund och försökt tvinga igenom pinnen blev hålet lite rymligare men det är forfarande omöjligt att komma igenom längst in. Försökte också med det örhänge jag hade först medan det läkte, det är ganska brett och vasst i ändan men då började det bara blöda en massa.
Nu undrar jag om jag bara borde fortsätta försöka eller låta det växa ihop helt, som jag antar kan ta rätt länge, och sen göra en ny? Finns det risk att det nu blir infekterat och borde jag decinfiera det på något vis?
Jag tror att det är lämpligast om du låter det växa igen och sen tar ett nytt hål. Och köp ett allergifritt smycke, hos en piercingstudio t.ex. Om du försöker tvinga igenom det finns det nog risk att du gör sönder örat.
Hmm, kanske det. 
Låter som den aldrig riktigt läkte. Så låt det läka helt och gör eventuellt en ny om du tror det kommer läka bättre denna gången.