Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1321 ggr
NyhamnsTeddy
0

vilket är bäst?

vilken är det bästa rengöringsmedlet när man piercar?(inte eftervårdstvål osv) och isf vart kan man köpa det?

tacksam för svar!

Inspiration
0

Det finns lite olika, så bara gå in hos en piercingstudio så har de något. Det jag använde senast vad h2ocean piercing aftercare spray, de har en hel serie med eftervårsprudukter. Sen finns en som heter pegasus tror jag, kan ha varit till tatuering bara dock. Sen så finns det olika som sagt, beror på vart man går. Men gå till en studio så har de där :) Annars är vatten bra såklart, och koksaltlösning. Finns att köpa på apoteket eller så kan man göra själv.

NyhamnsTeddy
0

asså jag menar det som man använder när man gör sj hålet, inte eftervårdsprodukter:/

kan du rekomendera något då?

Inspiration
0

Aha. Nej det kan jag tyvärr inte. Vad är det du ska göra själv? Och varför inte gå till en duktig piercare?

Inspiration
0

Eller du ska kanske inte göra själv. Lät bara så. Men ja, man spritar ju får att få det rent. Och kokar allt så det är sterilt.

Inspiration
0

Visst att man kan göra hål i öronen själv. Det har jag gjort. Men nu när jag är äldre och vet hur det kan se ut med hemmagjorda skitpiercingar skulle jag aldrig göra det själv. Snea och felplacerade. Och infektionsrisken är mycket högre.. Men om man vill riskera det så..

NyhamnsTeddy
0

jag har piercat alla mina 18 hål i öronen och även många andra piercingar(tex läpp, navel osv) som har blivit hur bra som helst men har dock fått ta ut dom av helt andra skäl.

men det vart inte det som vart ämnet…

är det någon annan som vet?

kreativika
0

destillerat vatten?

Jag rengjorde mina smycken med handsprit som finns på apoteket.

Funkar bra tycker jag. Har inga problem med infektion, har snarare blivit bättre än förväntan. Sedan att jag är förkyld och ringen i näsan kommer ivägen nu är en annan femma :P

[Gemm]
0

Det är en typ av desinfektionsmedel de använder. Varför ringer du inte en piercare och frågar?