Jävla BCR ringar - Hur får man upp dem?
Jag ska sommarjobba f.o.m Måndag, och vet inte om piercingar uppskattas särskilt mycket - tänkte därför ta bort både septum och labret och använda reitainers de kommande 6 veckorna.
Men får inte upp den jävla septumringen?!
Labreten var lätt, den kunde man ju bita på :c
Haha, tips?
nagelsax och bända upp den (Y)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Jag tar bara tag i mina och öppnar dom, den som är 2mm tjock kräver fokusering och tålamod.
En sån här tång verkar smidig: http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=6411&from=60
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Synd bara att den är så dyr i Sverige, själv köpte jag min på
http://www.bodyjewelleryshop.com/online_store/ring_opening_pliers_4021429.cfm

Jag brukar ta nageln mellan bollen och ringen å lixom trycka.. svårt att förklara.
annars kan du ju ta vilken liten tång eller sax som helst å bända upp ringen
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Köp en riktig tång, finns på crazy-factory.com kan du köpa ett gäng piercingar för sjuka priser, riktigt bra sida sedan många år.
eller får du köpa dig en liten sax eller något. Jag använer bara en vanlig hushållssax och stippar in den och trycker upp ringen, lätt som en plätt när man fått in saxen bara. Lite knepigare att få tillbaka den dock
#5, vad för tång bör man köpa isf? Tänkte göra en beställning hos just crazy factory så snart jag fått lönen, och en bra tång kan man ju passa på att införskaffa sig med (:
När ni säger att ni bänder upp - sticker ni då in tången/saxen i ringen, eller bänder ni vid själva kulan?
Fick upp min genom att sticka in en tång i ringen ''pressa'' den utåt (med mamam som höll tången på plats och såg till att kulan inte försvann xD)
Det där med sax va nyff för mig. Så jag va tvungen att prova. Jag satte in saxen i själva ringen, öppnade saxen och kulan lossnade. **Smidigt!
**Hoppas det kan va lika smidigt när/om jag har ringen i örat. Blir ju lixom ont om plats då. Fördelen med tång är att dom brukar ha urfrästa spår som inte repar ringen som en sax antagligen lätt kan göra. Och att dom öppnar när man stänger dom om jag minns rätt.
#6 Har inte tid att kolla upp vad det heter, du får kolla runt på crazyfactory, under verktyg eller så, det står ju allt där.
#7 vissa ringar är det mer eller mindre jobbigt med, frågan vilken sax du har till förfogande ifs.
ja sedan brukar väl special tänger vara /tvärtom)så att du trycker ihop för att den ska öppna.
Finns liknande tänger på clas olson, låsrings tång heter den där och funkar super. Inte så dyr heller :) Men passa så att du inte trycker ut ringen för mycket så du inte kan använda den igen. hehehe det har hänt mig ^^ Annars är de offtast lättare att trycka ut kulan i sidled oxå :)
I want to be like the patronsaint of reality.
#9, de enda låsringstängerna jag hittade på clas ohlsons var ett 4-i-1 för 99:-
Kanonpris, men man hade ju önskat att de gick å använda med ><
Jag köpte nog min för typ 70 spänn där köpte en som var tok smal så att jag kunde lirka in den ;)
Hur går det med ringen nu förresten? :)
Fanns ingen när jag var där D:
well, jag [mamma] tog en sax och bände upp den åt mig (y)
äh kasst!
Yay vilken tur :) hehehe har kört den varianten med med risk för att förlora halva örat :P
#13 örat? Var nosen jag skulle ta bort i ;P
#14 - smart!
hehehe ja det vet jag :) Men tänkte mer på mig själv när jag testade :P