Spräkt? Hjälp!
Jag töjde från 2mm till 4mm i fredags/lördags, och har tagit ur smycket nu för det har känts rätt bra, men det varar massor och hålet är rätt rött, men det blöder inte. Är det spräkt då? Och i sånna fall vad ska jag göra? När jag töjde sved det, men jag tog jätte lite av töjningstaven hela tiden.
ALDRIG töja mer än 1 mm i månaden!
Gå tbx till 2 mm tills det är läkt/inget rött/käns BRA igen.
Och töj saktare, låt det ta tid!
Lycka till! =)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men har massa kompisar och läst att man kan töja lite ibland när det känns bra och en del att ta 2mm itaget :P Men låter det växa ihop lite igen till 2mm
2 mm är helt galet tycker jag.
Alla är vi olika, finns säkert dom som kan ta 2 mm i taget utan problem.
Men varför chansa? Och hur har det gått för dig nu?

Nu har jag tagit ur smycket helt och låter det växa ihop till ca 2mm tror jag och sen töjer jag mindre, eller om jag ska låta det vara 2mm ett tag och försiktigt töja andra örat istället
Om du har ett smycke du kan ha i utan problem är det nog bättre än att inte ha något i.
Du kan ju låta det onda örat läka i lugn och ro och töja det andra försiktigt! Det låter som en bra plan.
Töja försiktigt, max 1 mm i månaden - utan sår, var, att det gör ont.
ELLER
Skynda på, få sår, blowouts, ärrbildning, läktid.
Vilket är "snabbast" och/eller bäst?
Lånar din tråd lite eftersom min fråga handlar om lite om detta..
Jag fattar det som att när folk töjer upp en storlek, så kör dom igenom hela smycket på en gång?
När jag började töja så tryckte jag in smycke tills det tog emot, utan att göra ont (hade ett smycke upp til 2mm) och det tog ca en vecka för mig att töja hela smycket - och så duschade jag och tryckte in smycket lite varannan dag.
Sedan lät jag örat vila i en vecka, och köpte sedan ett smycke upp till 4mm och jag gjorde likadant som innan (även detta tog en vecka) och gick jättebra förutom i slutet då det gjorde lite ont och även kom PYTTELITE blod, och då minskade jag lite. Sedan när det hade slutet ömma så tog jag det sista och nu är det jättefint och inga problem.
Så, till min fråga: Eftersom det började blöda, spräckte jag det då?
Och en extra fråga: Var jag jättejättedum som töjde så fort? Har typ haft dåligt samvete över det men antog att det inte var fel eftersom det inte gjorde ont..
Jag brukar säga: Gör det ont, gör man fel.
För att vända på det så borde det ju bli: gör det inte ont gör man rätt.
#6 Du verkar vara en som har snabb cellförnyelse och kan tänja fort utan problem.
Blöder det har det blivit spräckt.
Jättedum, dåligt samvete? Lägg ner =)
Du verkar ha lyssnat på din kropp och rättat dig efter den.
Hade nästan förberett mig på världens utskällning haha :(
Menmen, det blödde bara en dag, och höll på max en minut. OCh nu mår ju örat bra :) (Var kanske 2-3 veckor sedan jag töjde klart 4mm)

#5 Jag har en 2mm i nu och ska låta det läka riktigt och sätta en 3a i andra örat istället och töja det sakta och försiktigt, När jag töjde till 4mm satt jag i staven så att ja hade halva i och ökade sakta hela tiden under dagen efter
#6 Jag har töjt 1/2 mm i veckan ungefär. Mina öron klarar det. Men klart att det är bäst att ta det lugnt. Jag har haft ganska ont också, vilket inte är så trevligt :P
/Jessica