Venom?
Nån härinne som har venom?
Piercade ni båda hålen eller ett i taget? Alltså med dagar/veckor/månaders mellanrum?
Visa bild!
putt
puttar upp tråden.
Någon piercare i södra sverige som gör venom ? Han jag går till gör den inte T__T
http://minihingstar.n.nu
Tror man tar ett i taget, så att läkningen går snabbare och lättare. Sen är det väl bara att ringa eller springa in till de piercare man har i området och fråga om det gör det.
/Jessica
Det är väldigt få piercare som gör venom tyvärr…
Jag var inne på den ett tag, och vill fortfarande, men den ska vara svårläkt då den går genom muskeln i tungan, och att dom oftast inte läker ihop rakt, utan man har fått ta om.
Sen vet jag inte om man tar båda på en och samma gång eller inte… Men det är ju helt upp till en själv hur man vill göra med det, eller vad nu piercaren rekommenderar. :)

Hela tungan är ju en muskel! 
Jag kan inte förstå skillnaden mellan en vanlig Tungpiercing och en venom, som jag ser det är ända skillnaden att en venom består av 2 hål i stället för 1!
Om man gör bägge på samma gång slipper man ju från svullnaden på kortare tid, dock blir svulllnadebn större eftersom det är 2 hål i stället för 1 i tungan!
Tar man 1 per gång ska man ju vänta på läkningen malln dem o så får man igen ett sår i munnen!!
Ja, tungan är en muskel, men den består av ett flertal muskler och är inte en enda hel muskel. :)
När du sätter på sidorna så sätter du rakt igenom två sidomuskler, och eftersom man använder tungan i stort sett hela tiden så blir det svårt för piercingen att få vila och läka ifred.
Vad jag förstått så finns det ingen muskel mer i mitten (?) eller så är det en mindre muskel. Hur som haver så rör sig inte vanlig Tungpiercing lika mycket som en venom och läker därför mycket bättre utan problem.
Men det finns ju inget som säger att just ALLA venom piercingar kommer krångla under läkningen. :)

Tungan består av två muskler sa min piercare. En vanlig Tungpiercing tas MELLAN musklerna alltså inte genom någon muskel alls. Venom tas igenom musklerna.
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus