Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: problem
Läst 4396 ggr
Ketang
0

Ett år sen och inte läkt!

Jag håller på att bli galen. Jag gjorde 5 nya piercingar i örat för ett år sen nära på exakt. Men två av dom lyckas jag inte få att läka! Jag har haft stavar i kirurgiskt stål i och tvättat med tvål och vatten. Det fungerade bra ett bra tag men det läkte inte riktigt helt. För en månadsen tröttnade jag på stavarna och satte i helt vanliga silver ringar och förra veckan fick jag plocka av en av dom och sätta i en stav igen för örat blev stor som en golfboll och varar och ömmar. Har tvättat med koksalt och svullnaden har gått ner. Men nu är jag tillbaka till var perioden igen när det bara kladdar och äcklar sig. Varför läker det aldrig ordentligt?

[LillaLaven]
0

Fasen vad jobbigt!
Jag vill tipsa om en salva jag använt när jag hade en ganska hemsk infektion:
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=110360

Hoppas det löser sig du!

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Aha! Tack för tipset! Aldrig hört talas om innan!

[LillaLaven]
0

Nej det hade inte jag heller, det komiska är att min mamma gav den till mig, efter att veterinären tipsat om den då vår get hade infektion i sitt öra.

Haha, den hjälpte för oss, så hoppas den hjälper för dig! ;D

Ketang
0

Ha ha :-)

Fridaosx
0

jag har just börjat använda pegasus piercing creme (http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=7087&from=59) som jag fick tips om här på sidan. inte direkt för infektion utan bara för svårläkta piercings. kanske också vore något att titta närmare på :)?
dock har inte jag märkt någon skillnad då jag använt den (endast 3 dagar än så länge så håller tummarna fortfarande!)

You haven't lived until you've found something worth dying for

patronsaint
0

Lhp salva är kung! Brukar iofs mest använda det på hästarna :P

Annars kan ju koksaltlösnings omslag vara ganska bra :) Har funkat för mig på en svår läkt helix iaf :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Fridaosx
0

jag vill dock varna för för mycket koksalt! använde det själv alldeles för mycket så hela örat torkade :S var mer än 4 månader sedan jag slutade med saltvatten och fortfarande inte fått ny hud på örat.. Så använde det gärna, men inte alltför länge!

You haven't lived until you've found something worth dying for

JoyBysen
0

Det var lika dant för mig, gjorde en helix och den läkte inte på ett år!
Provade med allt, sen till slut fick jag nog och bytte bara till ett vanligt oäkta örhänge från Gina Tricot, och då slutade det göra ont..
Riktigt konstigt, verkar som mina öron inte gillade piercingmaterialen :P

Wand
0

Vad är det för piercingar? Om det sitter i brosket så är det inte ovanligt att det tar lång tid och läka. T.ex min industrial läkte inte på 9 månader, och jag vet folk som har haft sina mycket längre utan att de läkt. 
Vanligt att de blir infekterade också, örat stöter man lätt till och gör man det med en nytagen piercing så irriteras det.

Prova de salvor/medel som tipsat här, och säger som ovanstående: Överkonsumera inte saltvatten. Två gånger om dagen räcker.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Ketang
0

Mina sitter i örsnibben. Den som krånglar sitter iofs ganska högt upp, men inte i något brosk. Men jag tvättade med lite alsolsprit i två dagar sen har det varit lugnt igen så nu gör jag ingenting ;-)