Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 5522 ggr
Finaas
0

Sova med eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har precis börjat töja mitt öra och är upp i bara 2mm. Jag töjer med ett stål smycke som jag köpte i en butik i Lund. Han som jobade i butiken sa att jag inte ska sova med den i, men deet växer väll igen om jag inte har den?

Jag är väldigt någa med att rengöra varje dag, ska jag ändå inte sova med den i?

// Fina

Såhär ser den ut:

[Lostmybrain]
0

jodå :) jag har alltid sovit med min när jag började att töja, funkade super

Finaas
0

#Okej! :) Men vilket material har du? ^w^

[Lostmybrain]
0

2-4 mm hade jag stål :) resten plast, nu har jag nått mitt mål på 10 mm och har nu en titantunnel :)

[LillaLaven]
0

Tror grejen är att man helst inte ska ligga just på den sidan man töjer,  så örat inte kläms, nu ska kanske inte jag komma och säga det då jag har töjsmycken i båda öronen, så det är ganska oundvikligt.

Men det är vad jag har jag hört i allafall, och det låter ju ganska rimligt. Dock ska det väl inte vara nån fara när det är så litet. :)

kawaiichou
1

Jag sover med mitt stål-smycke, är uppe i 4mm :)

Dock måste jag vrida den ibland för att det kan bli obekvämt att ligga på den annars.. (och nu måste jag ligga på det örat pga. nypiercad industrial)

Finaas
0

Okej, tack alla! Då antar jag att jag så sova med det eftersom jag ändå har ett litet smycke ^__^

[LillaLaven]
0

Fast du bör sova med det hela tiden, speciellt när det är större, för det drar faktiskt ihop sig väldigt snabbt, har jag märkt när mina ramlat ur under natten. Asjobbigt, så sov på sidan du INTE töjer så slipper det bli klämt osv! :)

Karmatarerskanise
0

Jag har plastspiral i 3mm, har sovit ända sedan jag töjde mig hit.

Finaas
0

Okej :)

En annan fråga bara, jag har töjt upp mitt öra till 2mm, ska jag vänta matt börja på 3mm eller ska jag sätt i en 3-4mm?

[Lostmybrain]
0

jag skulle nog vänta några dagar :)

Om det ömmar ska du vänta tills det avtagit. Men vänta iaf ;) för den säkra sidan. Så att du inte stresstöjer

Finaas
0

#10 Okej, men det ömmade inte/gjorde inte ont när jag satte i den. Så om 2-4 dagar? :)

[LillaLaven]
0

#11 Så tänkte jag med, nu har jag två goa små blowouts. Om du har tålamod, använd det! :)

Finaas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Okeii! :3

Efter denna tyckte butiksbiträdet att jag skulle ha en 4mm är inte det ett stort hopp från 2mm till 4mm?

Karmatarerskanise
0

#13 Jo, det är ganska stort. Många lyckas spräcka sitt öra när dom tar 2 storlekar. Andra klarar det.

JAg själv har aldrig tagit mer än en storlek åt gången, och även då tagit det lungt mellan.

Finaas
0

#14 okei! :3 Då får jag köpa en 3mm nästa gång jag är i stan ^^

Karmatarerskanise
0

#15 Gör det som känns bäst. Man ska aldrig ha för brottom.
HAr ju sett många här inne som misslyckas pga av stresstöjning.

Finaas
0

#16 oki :3

Inspiration
0

#13 De spiralerna brukar dock inte ha samma diameter hela vägen, utan det går från kanske 2 till 3 till 4. Så om man får sånna svarta små gummiringar till kan man bara trycka in den tills det tar emot/gör ont och sätta fast det små ringarna där. Så gör jag just nu. Har ca 12 nu, men spiralen går upp till 14 mm :)

Finaas
0

#18 Jo, jag vet men fick tyvärr inga gummi spiraler :( Men man kanske kan få tag på sådanna någonstans? :)

Inspiration
0

Det är inte gummispiraler, utan bara gummiringar som man kan ha runt spiralen så den inte glider ur örat. Sånna har de flesta som säljer töjningar :) Kommer inte ihåg vad de heter nu bara..

Finaas
0

#20 Gummiringar menade jag! xD Men brukar man inte få sånna till? :)

Karmatarerskanise
0

Måtten på spiralen är ju där den är tjockast. Så köper man en 10mm så är det så mycket som den är där den är tjockast.

Finaas
0

#22 Okei :3

Tack alla!

Men jag har en fråga till, mitt töjningssmycke åker ut på den tjockaste sidan när jag sover, varför gör den det? o.o

[Gemm]
0

Använd o-ringar så åker det inte ut. Vävnaden är tight när du töjer och försöker såklart trycka bort smycket, därför kan den åka ut ganska lätt.

Jag sov med mina 20-30 mm töjningar, förstår inte varför det inte ska gå bra.

Finaas
0

#24 Fick inga till min :(

Oki ^__^

[Gemm]
0
Finaas
0

#26 okeii, tack så mycket :3