Tips om piercing etc.
Tja!
Haha jag fick för mig att skapa ett konto här endast för att fråga en enstaka fråga, i brist på annat lite sådär mitt i natten.
Jag är inte så värst "ny" inom piering osv, har haft tidigare i näsvinge, tunga&men har nu endast i läppen.
Tycker det börjar bli lite dåligt med piercings nu så tänkte fixa dit en till.
Har tänkt på septum ett bra tag men tvekat en hel del då min näsa både ser lite sne ut och går både upp/är hyfsat liten.
Så frågan är ju: **Skulle detta bli en bra piercing på mig/se snyggt ut?
**Sedan har jag även funderat över snakebites då jag redan har ena sidan av läppen piercad och det blir lätt att bara pierca andra sidan.
Och jag vet: Det är jag som ska bestämma vart jag ska pierca mig MEN, vissa gånger är det svårare att bestämma sig och då krävs tips osv.
Skulle uppskatta svar och ya, ciao.
ingen som kan svara på detta?
Är osäker på septum, men tror du skulle passa riktigt bra i en medusa :)
/Jessica
Kanske inte tillsammans med den andra i läppen, men det är mest för att jag gillar centrerade piercingar :) Eller att det ska se symetriskt ut iaf.
/Jessica
Snakebites + medusa är grymt snyggt tex :D
/Jessica
åh ja, medusa är sjukt snyggt!
men eftersom jag har ena sidan av underläppen piercad så blir de inge bra :C
jo men jag tänkte ju på snakebites mer så det skulle se mer…jämt ut om du förstår hur jag menar? :)
läppen&septum är också snyggt men galet tveksamt.

Jag föredrar också symetri, så jag röstar på snakebites, sen kanske septum :D
Fast det jag tror du skulle passa riktigt bra i är snakebites + medusa :D
- Medarbetare på studier.ifokus
Jo fattar precis, därför kan du ju börja med snakebites och sen skaffa en medusa om du tycker det fattas något ;D
Själv ska jag fixa septum efter sommaren, och då kanske en liten medusa sen också. Vi får se :) För det är en sjukt snygg kombo :D
/Jessica
#6 Jo men jag känner lite så med så det blir snakebites i slutet av denna veckan eller någon gång i nästa vecka! :)
Medusa får vi se sen, tycker det är jävligt snyggt dock så blir nog säkert något sånt senare.
#7 Ja, det får väl bli så! :)
Åh fan va nice!
Känns lite jobbigt att så många jobb är så anti piercings dock. Men som tur är finns det ju retainers så man bara ser hålen där piercingarna i läppen sitter eller som septum att man kan flippa upp den i näsan så det blir nog awesome!
#8 Ja verkligen.. På mitt jobb får jag har det, men jag får inte ta nya/ha oläkta. Eftersom jag jobbar med männiksor så ökar det smittorisk osv, då det fattar man ju. Men efter sommaren, när jag slutat jobba så jävlar :D
/Jessica
#9 Jo det kan jag ju förstå!
Haha då jävlar kör vi.
Och nu jävlar kör vi på snakebites efter att jag har sökt till en musiktävling i nästa vecka, me like big time!
#10 Fan va dåligt jag skrev igår haha, kom precis hem från jobbet :P Men du förstod i alla fall, bra ;D Men ja, bara kör på!
/Jessica
åh nu har jag börjat tveka igen inspiration, nu känns liten septum lockade igen! :C
gah jag blir galen.
Haha, jag har samma problem! Beställde hem en septumring för att testa lite o se hur jag skulle se ut i den. Och tyckte inte alls att jag passade i det plötsligt.. Så ska nog köra på medusa, för det känner jag att jag kommer passa i. Sen kan jag ju alltid lägga till en septum sen, kanske :P
Men hmm. Ja du, med den du redan har och septum blir det lite "snett" i ansiktet ju, mest det. Om man nu bryr sig om symerti :) Annars passar ju snakebites + medusa bra. Eller om du alternativt tar ut den du har, fast det vill man oftast inte :P Det är knepigt… Jag måste ju vänta till efter sommaren innan jag kan pierca mig igen. Så segt!
/Jessica
DU är snygg allt, fråger du person nr1 tycker den si, frågar du person nr 2 tycker den så. Alla tycker olika och det finns inget du inte passar i, det är bara vad du tycker är snyggt och vad du är bekväm i. Det bra med septum är att du inte behöver bry dig om ärr eller så alls, om du ska töja eller sånt i framtiden tex.
#13 Haha jag är för snål för att köpa en septum ring och testa, här körs med örhängen ummm…
http://i55.tinypic.com/t9b7k4.jpg
symmetri är bra skit men känns som för stunden lutar det mer åt septum hållet, blir det helt åt helvete kan jag ta ut den och köra på snakebites då septumet inte lämnar ett synligt ärr!
#14 Åh tack, sounds awesome!
True shit, får nog ta och bli ett litet septum.
Sen som jag skrev till förgående så, ser det helt åt helvete ut kan jag alltid ta ut den och köra snakes istället.
Men med tanke på att jag tänkte fixa ett jobb nu till hösten vore de kanske bra om jag inte hade så mycket piercingar i ansiktet, blir en retainer till läppen och septumet kan man ju bara flippa upp. Det blir nog bra skit, thanks!
Köp en "bullet" enkelt och billigt, syns inte. Ska du köpa en del, köp från crazy-factory.com extremt billigt och bra sida,använt i flera år. tar 1-2veckor att få dock då det är på andra sidan gjorden. Då kan du passa på att köpa verktyg för att ta av och på ringar om du behöver det.
Se till att gå till en duktig piercare (studio) ingen hemma piecare.
vet dom inte vad dom gör kan det bli snett, du kan få infektion och dom kan gå igenom brosken i näsan och då gör det ont utav helvete för det ska dom inte göra där.
Kör på septum der snyggt ut! Blir medusa för mig om två månader, sen får vi se om det trillar dit en septum :)
/Jessica
#16 varför just en bullet? :) Jo hade ändå tänkt att köpa retainer därifrån så de blir nog bra. Och jag skulle aldrig våga pierca mig hos en oseriöst piercare, gjort de once i tungan. Men jag vet :) #17 åh va bra då blir de de! blir nog skit snyggt på dig. Kan försöka lägga upp en bild när jag piercat mig nästa vecka sä får vi se hur dw blir!
#18 Ja gör det :D
/Jessica
#18 en bullet är jättebra för att dölja septum såklart, är ju till bara för det, specifika bullet speptum piercingar då.
det känns minst tycker jag med bullet.
Nu har jag haft septum i snart två veckor (på tisdag) och den har äntligen slutat fastna pga gojs osv vilket känns riktigt bra :) Gjorde inte så ont som jag trodde men det kändes och ögonen vattnades.. Sen är ringen ganska stor också, 1,6 x 12mm så ser fram emot att kunna byta! Haha i alla fall, hoppas de blir bra med din medusa sen inspiration!
#21 Tackar tackar, ska fixa den i slutet av månaden, när jag slutat jobba :)
Tror det kommer bli skitsnyggt när du fått i en mindre ring, eller kanske en hästsko? :D
/Jessica