Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3348 ggr
zickan
0

Tatuering + havsbadning?

Jag kommer troligen köra en tatuering på benet i morgon då jag har en tid med rabatter jag inte vill missa. Men åker efter det till gotland. Ska försöka undvika att bada och kommer hålla den täckt.
Men planen är att kasta flundre nät med pappa. Har man otur så kan man bli lite blöt när man drar upp nätet om det är tungt(fullt me fisk). Och jag vet att jag inte alltid tänker mig för. dvs kan klampa rakt ned i havet för att hämta en hund.

Men vad skulle hända om man utsätter en ny tatuering för havs vatten?. Om man ser till att rengöra och smörja in direkt efter?
Ende jag kan hitta är risk för att det bleks och infekteras. Men hur stor risk är det att det bleks om man endast utsätter den under väldigt kort stund?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Har även läst om sårspray på burk att det kan skydda lite mot havsvatten?.. sant eller falskt?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Karmatarerskanise
0

Jag hade inte sprayat något på tatueringen, utan bara sett till att den inte blev blöt. Du kan ju plasta in den när ni fiskar ifall det skulle stänka.

Prata även med din tatuerare.

Inspiration
0

Man ska hålla sin nya tatuering borta från både hav och sjö de två första veckorna. Havsvatten torkar ju ut extra tex, sen alla bakterier osv. Så ja, du kan packa in den riktigt väl och ha typ gummistövlar och regnkläder kanske? Haha.

Och du borde inte spraya på något, bara smörja med det man ska ha, bepanthen eller pegasus eller vad du har.

Jag har en vän som hade gjort en ny tatuering och badade i en bassäng, det är i och för sig klor i det vattnet, men den krympte ihop, det blev nån reaktion med det som fanns i vattnet. Blev skitfult. Så jag skulle inte våga riskera något förens två veckors läkning.