Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 22946 ggr
Fridoliin
0

Att tänka på innan tattoo?

Nu har jag bokat tid för min första tatuering!
Jag ska tatuera mig hos en kille som heter Johan Warodell, han har sin studio på Öland och är extremt duktig på det han gör. (www.warodell.com)

Tatueringen blir en minnestatuering till min pappa som gick bort tidigare i år. Min pappa hade själv en tatuering, en svala på överarmen.
Så jag tänkte; Vad passar då bättre än att tatuera in samma svala?

Sagt och gjort, behövde inte ens tänka på saken och bestämde det ungefär en vecka efter att han gick bort.

Så den 8:e september lägger jag mig under nålen.

Nu till mina frågor.

Vad ska man tänka på innan?
Ska jag äta innan? Vad ska jag ha på mig för kläder?
Ska jag ha med mig något att dricka?
Något mer?

Jag är kanske ute med frågorna i god tid, men jag vet själv att tiden kommer flyga iväg och jag kommer sitta där kvällen innan och inte ha någon koll.  

Tack på förhand!

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Gluskap
0

Ät ordentligt veckan innan :) Ät även ordentligt innan det är dags för sittningen, sov ordentligt, ta med godis / dricka som du kan ha under sittningen. Kör på mjukiskläder :)

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack! Glad 

Någon uppmuntrande mantra jag kan upprepa för mig själv? haha. Flört

/Frida

Karmatarerskanise
0

Som #1 Skrivit är det bra att ha ätit innan, och att kanske ha med något att dricka. Är det en väldigt lång sittning kan något att tugga på också vara bra. Men dricka brukar iof tatueraren erbjuda, i alla fall där jag varit.

Angående kläder så bör det ju vara bekvämt och inte för kallt. Gärna då korta ben och det är ben du ska tatuera eller linne om det är armar eller så. Är ofta skönare att slippa kl' av sig ;) Men ha oömma kläder ifall du skulle få färg på dom.

Och glöm inte gott humör :)

Fridoliin
0

Ska tatuera bröstkorgen, haha så det får väl bli något linne med någon bikini under då kanske?
   Kan man få bort färgen om man får det på kläderna? :)

Kommer säkert vara ett nervöst vrak fast med ett stor leende på läpparna kan jag tänka mig Skrattande

/Frida

Inspiration
0

Ja ta något som är lätt av vika ner och som inte är så ömtåligt. Kan både blöda och kladda med färg :)

Och sen som alla andra säger, sov bra innan, ät ordentligt ganska precis före du ska dit, ta med något med socker, godis osv. Och dricka! Att ta med en pratglad vän brukar underlätt om inte tatueraren är så pratglad. Det unerlättar att tänka på annat under tiden :)

Fridoliin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror att jag drar med mig pojkvännen, haha. Men får hoppas att tatueraren är pratglad :)

Bifogar en skitkass och suddig bild.   Tror att jag ska låta sjärtfjädrarna (eller vad man ska kalla dom)  Följa samma linje som revbenen gör, bakåt mot ryggen, alltså snett uppåt. Ansiktet ska vara riktat mot magen.

/Frida

Karmatarerskanise
0

#4 Är tveksam till om färgen går bort. Minns inte om det jag fick på min BH gick bort.

Så en bikini under låter bra, men ta gärna en gammal.

Fridoliin
0

Bikini it is! :)

/Frida

Gluskap
0

Jag har fått bort färgen från alla mina kläder :) Men man bör kanske tvätta kläderna så fort som möjligt?

Lycka till :)

(det är en modig placering du valt!)

Inspiration
0

Tror det kommer bli skitsnyggt, lycka till! :)

[Momiji]
0

Ett tips när det gäller att äta innan, se till att det är ordentligt med fibrer så du håller dig mätt om det blir en lång sittning. Undvik gärna sånt som innehåller vitlök eller annan mat som luktar väldigt starkt lång tid efter man ätit den. Det är väl mest för dom andras skull, vissa tycker att lukten är otrevlig(om än jag är ett stort vitlöks-fanGlad)

Att dricka skulle jag föreslå apelsinjuice, om du inte är allergisk mot det.

Ungefär en vecka innan du gör tatueringen skulle jag även tipsa om att börja smörja in huden med en bra återfuktande kräm så huden är i så bra skick som möjligt. Vet inte om det egentligen gör någon skillnad eller om det är bra eller dåligt, eller om det bara är något jag har fått för mig. Gör själv så och har påbörjat förbreda för dom 2 som jag ska göra nu på måndag.

Se till att kläderna är bekväma, som dom har skrivit i tidigare inlägg.

Sen om du börjar känna dig yr eller svimfärdig så glöm inte att säga till tatueraren så du kan få en paus. Själv får jag någon konstig effekt av min tinnitus tillsammans med "surret" från maskinen och måste då ta en paus. Det är inte så skönt om du ska sitta där och må illa medans du blir tatuerad. Om det går, så ställ dig upp, gå ett varv inne i lokalen och drick ordentligt så brukar det gå bra. Om du inte klarar av att ställa dig upp(ifall du blir illamående) så lägg dig ner och vila ett tag och drick ordentligt.

Lycka till Glad

Fridoliin
0

#9 Vad bra, då vet jag att jag eventuellt inte behöver kasta några plagg om det kommer färg på dom :) 
Det är placeringen jag är mest nervös över, haha. Men det blir nog bra!

#10 Tack snälla!

#11 Det var mycket läsbart, det ska jag komma ihåg, tack! :)

/Frida

[Momiji]
0

Varsågod Glad

[Momiji]
0

Sen kom jag på en grej nu när jag gjorde mina. Efter att tatueringen är gjord och har blivit inplastad så kan det efter ett tag se ut som att färgen "flytit ut över kanternna" men det är ingen fara. Det försvinner när du tar bort plasten och tvättar den. Glad

Sen är det bara tvätta, smörja, tvätta, smörja o.s.v tills den har läkt helt

Fridoliin
0

Det ska jag komma ihåg, tack! :)

/Frida