Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 2734 ggr
Lilith
0

Tips till töjningar

Jag har töjt mina öron i flera år, och har nu äntligen kommit upp i 14 mm i ena örat (det andra har krånglat mycket, jag har fastnat med det osv).
Vad jag märkt är att många spräcker sina öron, töjer för fort eller inte hittar smycken i rätt storlek - så jag tänkte tipsa hur jag gjorde.

Jag köpte penslar på en måleributik i stan. Jag hade tur och fick en stor fin pensel för 10 kr, och jag fick den även sågad i flera små bitar.
Därmed hade jag helt plötsligt töjningar som inte hade glapp i millimetrarna. Billigt var det också, plus att trä inte luktar så förbaskat illa som plast har en förmåga att göra.

Sedan brukar jag använda teflontejp. Finns att köpa på Clas Ohlsson för dryga 50-lappen och den räcker i evigheter.
Sedan tejpar jag bara smycket med teflontejpen, lite grann varje gång jag upptäckt att smycken suttit löst.
Det ser kanske inte jättevackert ut, men det fungerar väl och risken för att skada örat minskar eftersom varje steg blir mindre.

KursivaLi
0

Wow, penslar var en sjukt bra idé! :D Det tackar jag för.

Lilith
0

Varsågod ^^

Liss
0

Bra tips.

Jag själv använde stickor - som man stickar garn med. Dem ökar en halv mm per sticka. Så det var perfekt att rota fram. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆