Vit ros?
Hej!
Jag har tänkt länge på att tatuera in en vit ros blandat med lite krusiduller, Och jag skulle gärna vilja se någon bild på en vit ros som tatuering, då jag inte hittar någon bild alls på de.. bara o-ifyllda rosor.. Så om du har någon bild på det, så visa gärna!! (:
MVH

har du testat att kolla i tatueringstidningar?
Har kikat i några stycken! men det var ett tag sedan, Så kan ju börja leta lite där igen. Tack för tipset!

har du tur kan du ju hitta en tidning som bara fokuserar på blommor för tillfället :-)
lycka till!
Såvida du inte har rätt så mörk hud, så undrar jag egentligen hur pass bra en vit tatuering skulle bli, vad jag har sett på bilder, så är dem inte alls så tydliga, och mest ser ut lite grann som gamla ärr. Men det kanske är något sådant som du är ute efter? =)
#3 jaa! tack för idén!
#4 jo jag har sett det, men täkte att den skulle vara skuggad och konturer i svart, men att jag skulle vilja ha lite vitt så att det blir en vit effekt i den, för vill ha så att det syns att det är en vit ros och inte en svartvit tatuering typ.. hehe hoppas du förstår! Men har hört tyvärr också att färgen inte ska sitta så bra mm.. men tänkte OM någon hade en vit ros/ någo annat i vitt som kunde visa sin :)

Vad jag hört så gör få tatuerare större saker än små detaljer i vitt, detta då vitt är en färg som håller dåligt och bleks väldigt fort.
#6 Jag hade velat tatuera in en ganska stor grej i vitt, men då går det troligen inte då… :/ Synd, får försöka ordna det på något annat sätt… Har alltid undrat om de gör tatueringar i vitt, men det du säger låter ju väldigt vettigt.
Nu ska jag inte kapa tråden något mer :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har precis tatuerat in en vit lilja, eller ja, den är ju grå men med vita highlights som gör att den ser vit ut. (ser lite rosa ut på bilden, precis nygjord)
Tror inte en helvit blomma blir bra, då får du nog ingen bra skuggning och då ser den ju helt platt ut.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Hej! hade glömt och titta på denna tråd för ett tag!
Ja, jag har också förstått att det blir svårt med vitt, men somsagt, så vill jag ju ha skuggningar också får jag ha lite vit effekt på rosen.
#8, tack för bilden! Den var jättefin. för det är något liknande jag hade tänkt göra fast på armen med lite '' krusiduller'' och lite prickar likt din:) Hur mycket kostade din tatuering, och vart gjorde du den? intressant och veta :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Min tatuering kostade 3500 och gjord på EvilDesign Tattoo i Kalmar, verkligen jätteduktig tattuerare, han har ritat upp hela tatueringen efter mina önskemål.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Vitt blir ofta gulnat efter ett tag och ser inte alls speciellt snyggt ut på större ytor. Det bästa är att göra som du tänkt, spela med skuggor och vita detaljer. Något som verkligen kan få ögat att tro att något är vitt är att även lägga i lite ljusblå/isblå detaljer.
Tänk dig ett snölandskap http://www.google.se/search?hl=sv&biw=1280&bih=579&gbv=2&tbm=isch&sa=1&q=sn%C3%B6&oq=sn%C3%B6&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=18768l18768l0l18956l1l1l0l0l0l0l0l0ll0l0
Så små blå detaljer lyfter illusionen att det som är tatuerat är vitt. Och mörkare bakgrund lurar även det ögat att tro att något är ljusare än det kanske är.
Sajtvärd på Iller.ifokus