Dermal anchor
Jag undrar hur det ser ut när en anchor växer ut?
Och när de är helt "normala", ligger plattan mot huden då eller sticker de ut lite?
Jag kan visa lite bilder på när min växte ut efter en infektion.
Och ja, de ska väl ligga så nära kroppen som möjligt, men min ena jag har är lite utanför, sticker ut lite som en spik haha. Inte så snyggt men ingen som ser det förutom jag typ :P Det beror lite på hur din kroppreagerar på en så ytlig piercing.
/Jessica
Dermal som växer ut. Detta efter en infektion.. Inte så kul eller skönt. Drog ut den själv sen.
/Jessica
Så här såg "hålet" ut efter jag dragit ut den. Den satt så pass löst att jag fick göra det själv. Gick till min studio och tog ut den andra.
/Jessica
Kan dock säga att det läker ihop fint nu, är bara två små röda märken nu efter ca 2 veckor. Blir att ta nya när det passar :)
Nu blev mitt jätteinfekterat pga av djur, djur som fäller, ohygieniskt arbete och ja.. okänd anledning. De krånglade länge och jag gjorde allt jag kunde. Åt bra, massor av frukt plus vitamintillskott. Rengjorde grundligt minst två gånger om dagen med sköljning av vatten i några min och koksaltlösning. Men ibland vill det inte. Synd för jag älskade dem när de var bra :P
/Jessica
Hej tack för svaren!
det ser inte så skönt ut det där nej.. >< Tråkigt att det blev så för dina..:(
Jag frågade för att jag har börjat noja över en av mina, jag fastnade i den så att den korta sidan på plattan hoppade ur hålet, tryckte tillbaka den igen och har skött den noggrant så att det har inte blivit infekterat. bara att jag minns nu inte hur långt den stack ut innan så jag har fått för mig att den sticker ut mer.. som en spik som du sa. Men förhoppningsvis är jag bara överförsiktig. !
har typ varit övernojig hela tiden att de ska växa ut bara för att jag verkligen verkligen inte vill det!! :)
Ajjj
Såg inte mysigt ut!
#7 Aj då, det är så läskigt när man fastnar i dem :/ Men bara den mår bra nu o så så ska det nog inte vara några problem. Bara den inte sticker ut massor :) Men om man är orolig så kan man ju bara droppa in hos piercaren!
/Jessica
#8 Nej fy, det gjorde ganska ont :/
/Jessica

Jag hade två anchors som åkte ut. Det var infektion på infektion och till slut fastnade jag i den ena så att ena klacken åkte ur. Åkte in till piercaren som ansåg att den inte gick att rädda och skar ut den. Ett par dagar senare fick jag en kraftig infektion även i den andra, och det syntes att den var på väg ut genom att den inte låg platt och fint mot huden utan att ena sidan stack upp mer än den andra. Även den fick tyvärr ryka.
Även jag tyckte att jag skötte hygien och allt som jag skulle, men ibland vill det sig helt enkelt inte.