Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2839 ggr
Camillaaae
0

Tatuering och eksem?

Hej,

Jag fundderar på att tatuera mej, men jag har atopiska eksem och undrar om det gör något? Jag har mest på armarna och övre ryggen. Nu på sommaren försvinner eksemen i princip helt men när det börjar bli kallt/torrt ute i luften så kommer de tillbaka.

Kan jag tatuera mej trots att jag har eksem? eller kan huden/kroppen reagera på något negativs sätt? spelar det någon roll viken färg man tatuerar osv?

Mvh
Camilla

Wand
0

Jag har eksem, väldigt lite nu (endast på rumpa + ibland på fingrar) men hade extremt förut. För mig har det gått kanonbra med tatueringen - detta beror ju dock på dels hur känslig din kropp är och dels vart du vill placera tatueringen. Att sätta en tatuering där du vet att du kan få eksem vore kanske inte så trevligt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Camillaaae
0

Tack för ditt svar! :) är det atopiska eksem du har då eller är det någon anna typ?

Wand
0

Jag vet faktiskt inte.. men nu när jag tänker närmare på det så har jag antagligen inte atopisk eksem. Det var så länge sedan min eksem var extrem, så jag har inte pratat om den så mycket sedan jag var mindre!

Wand
0

Jag talade faktiskt med min mor igår, och hon nämnde att det är atopisk eksem vi har i familjen (jag + mina fyra systrar, min mor och min far) så det är samma typ vi har! Sedan beror det väl på hur svår eksem man har, jag har torr hud men inte extremt, och har som sagt endast eksem på vissa ställen nu. Men nog bör det funka att tatuera sig för dig, som sagt om det inte är på ett utsatt ställe!

Camillaaae
0

okej de lät ju bra! :) har försökt kolla runt lite om jag hittar något på nätet om det, men de flesta verkar mena på att det inte ska vara något farligt att tatuera sej trots att man har eksem.

Wand
0

Då är det bara att köra på! Om du själv känner att du vill och att det känns bra. Haha. :D