Risken för ärr i ögonbrynet?
Har lust att göra en horisontell ögonbrynspiercing, som alltså sitter i ögonbrynet längst ut i kanten.
Det jag oroar mig för är att det kanske blir fula ärr? Är det stor risk att det blir avskavt hår i ögonbrynet vid ingångs- och utångshålet, som inte kan växa tillbaka om man tar ut smycket?
Avskavt hår lär du inte få, ärrbildning är individuellt, men har du piercingen en längre tid får du nog något ärr men det kommer täckas bra av ögonbrynet och inte synas så pass att du behöver oroa dig över det.
Okej :)
Googlade bilder på "scar eyebrow piercing" och fick upp värsta skräckexemplena (antar jag).
Alla jag känner som har haft piercat ögonbryn har fått ärr. Blir som två små gropar. Dock vet jag inte hur det kommer synas med en horisontell.
Jag googlade samma och tyckte inte det kom upp några skräckexempel, det är så det ser ut efter att du har haft en piercing i ögonbrynet under en längre tid :)
/Jessica
Jag hittade bilder på folk som liksom hade halva ögonbryn.. ;) Det är väl det jag är rädd för, att håret ska försvinna pga ärren.
#5 Haha, jaha. Men det ser mer ut som att han har rakat. För så har jag inte sett att det blir. Men det bästa är att fråga en duktig och ärlig piercare :)
/Jessica