edward scissorhands-tatuering
tänkte göra, som rubriken lyder, en tatuering på armen med edward scissorhands ansikte. Vill att den ska bli så realistisk som möjligt. Viktigt att få med hans speciella ansiktsuttryck. Frågan är nu vilken tatuerare som är bäst på sånna motiv? Kan ni tipsa om nån i Stockholm/Uppsala området?
vad tror ni annars om:
porky royale tattoo
stuck tattoo
heavenly ink
evil eye
TACKAR!
Nu har jag bara varit på Porky royale tatoo, men de är ju mer inne på old school och inte så mkt realistiskt, inte vad jag har sett i deras portfolios iaf.
Men det jag sett av de andra skulle jag säga Jens eller Yngve på heavenly ink. De andra kan jag inte säga någonting om :)
/Jessica
hyperrealism är det inte många som håller på med eller är spec duktiga på, ett tips är att läsa gamla tatueringstidningar och se vilka som tatuerat sig vart, jag hade dock gärna åkt en bit för att få det bra… Heavenly Ink är inte mycket att hänga i granen på porträttsidan när det kommer till liknelse…
Porky har jag ingen erfarenhet av, surfade ut på deras hemsida men de saknar ju ett galleri konstig nog…
Vet inte varför många som påstår sig förespråka hyperrealism i Sverige inte lyckas ta sig ur illusionen att konturer skulle vara något annat än kulturellt betingat… hittar inte någon i Stockholms området, tips är att du kollar upp vilka som ska till mässorna runt om i Europa för att tävla i just realism/hyperrealism, http://worldtattooevents.com/m/articles/view/Tattoo-Conventions-Calendar-2011-2nd-Quarter
#2 Porky har galleri för alla olika tatuerare på sin hemsida.
/Jessica
#3 aa, hittade nu, det var utom mitt schema att man faktiskt kunde klicka på crew-porträtten :p Det var duktigt fina tatueringar, men mest old school mix, så antar att de utesluts av trådskaparen. Hur realistiskt ska det vara? Menar TS foto/hyperrealism eller bara realism som i likhet?
# Jo precis som jag sa, mest old school så inget för TS hehe.
Men Heidi Hay från GBG är väl ganska grym skulle jag säga. Men då får man ju åka till gbg eller boka in om hon är på någon mässa :)
/Jessica
#5 Japp Inkbash är ju i Stockholm snart, vilka som ska dit kan TS hitta i länken jag skickade, kanske är det någon som har tid av de som ska dit att köra Edward, men förmodligen är det väl fullpackat med reserveringar, om de inte kör drop-in, har aldrig varit på just Inkbash.
#6 Ja precis, ska själv dit faktiskt, men bara som åskådare :) Men där är ju många grymma tatuerare, absolut!
/Jessica
#7 nice, hade jag bott åt det hållet hade jag nog gått på det :< Får hålla mig till expot i Malmö, har ändå ingen som delar min passion att gå med :p Säkert bara svettigt och naket där ändå, och vem vill se sånt… *host*
#8 Det blir min första mässa faktiskt, har inte haft tid innan eller bott på rätt ort. Men nu när man bor i Sthlm får man ju passa på. Sen blir det Växjös tattoo mässa några veckor efter. Det blir fint! Har som tur var ganska många vänner som är intresserade av såna här mysigheter (annars hade jag gått själv hehe), så det ska nog bli trevligt!
/Jessica

#10 ska du ha det sådär så ska du definitvt ha någon som kör konturlös hyperrealism, jag bollar över frågan till Inspiration, och hänvisar till länken jag postade, klicka på Inkbash där och kolla de som har en svensk flagga framför sig och googla på :)
Jag kan gärna kolla runt lite och se vad jag hittar för lämpliga i sthlms området, ska bara göra mat först haha :)
/Jessica

Tack så hemskt mycket! Uppskattar det 

Hittade http://www.andys-tattoo.com/
Vad tror ni om det? Skulle dom kunna fixa't?
Hur gör man förresten om man nu ska tatuera sig på mässan? Bokar man genom tatueraren på nåt sätt? :S & en liten fråga till, hur mycket tror ni den kan kosta?
# Ska kolla sidan och lite annat, fick annat för mig ikväll bara. Men kan kolla allt imorgon :)
Tror man ringer eller mailar en av tatuerarna och så säger man vad man ska göra osv, så diskuterar man fram något bra. Vet inte om någon kanske har drop-in, men en sån du ska göra kräver lite tid, så då krävs nog att man bokar tid.
Det beror på hur stor och detaljerad du vill ha den. Den måste vara lite större för att få med detaljer, och detaljer tar tid. Tid är pengar. Så hur stor ska du ha den? Men det tar nog några timmar att göra den.. Kan inte gissa på nått då jag inte är tatuerare :P Men ja, några tusenlappar blir det nog!
/Jessica
#14 Andy verkar vara riktigt duktig, iaf av vad jag kan se så tycker jag att det är imponerande. Jag brukar kolla hur lika de är verkligeheten, hur linjerna ser ut osv, skuggning och allt annat. Som ett fotografi eller en målning, fast på huden. Men det är mycket smaksak såklart. Men han ser grym ut!
/Jessica
Jag skulle tippa på 3-4 timmar då det mest är svart och gråtoner, om den ska vara i samma storlek som på bild 1 dvs.
#15 Har inte riktigt tid nu att kolla runt, men såg att du frågat på gaddad.se redan. Kolla runt i deras galleri, där kan man ju söka efter det man vill och var man vill. Sen är det bara kolla massa hemsidor och forum osv osv, kolla rejta.se och se vad folk skrivit om studion osv. Sen är det bara att gå till studion med ett förslag, ta med de två bilder du visade här och se vad de kan göra. Man ska ställa krav :)
/Jessica
#19 rejta.se är toppen! :)
#20 Absolut! Bra att kunna se vad andra tycker, så känner man sig inte helt vilse.
/Jessica

Okej jag vet att jag är typ apjobbig med alla mina frågor. :P Men jag hittade http://www.rhernandeztattoos.com/ Han ska tydligen vara med på det där stockholm inkbash. Men undrar hur det går till det där, om jag nu vill att han ska göra min tatuering.. Ska jag maila/ringa honom? Bara gå dit? Antar att han måste rita upp den först osv?
Sitter även alla artister där alla tre dagar, eller är dom bara där typ en dag och åker hem sen?
Förlåt för alla frågor, men skulle bli riktigt glad om nån själ kunde svara :D
#22 Om man inte frågar får man ju inget veta, så bara fråga på :)
Jag har aldrig tatuerat mig på en mässa, så vet inte hur det går till. Men jag antar att man kan ringa eller maila till honom o snacka om hur och vad man vill ha. Kan vara lättare om han har det klart till Inkbash. Du får helt enkelt höra av dig till honom och se hur han vill ha det. Om det ligger nära kan du absolut gå dit, det uppskattas :)
/Jessica
Vill du få en riktigt bra tattoo borde du prata med jörgen på http://www.jorgentattoos.com/
Han är helt jävla stört bra! (Finns i borås)
Dock är det lång vänte tid men vill man ha det bra kan det vara värt att vänta :)
#10-11 Är det dina egna bilder?