Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 2110 ggr
Candela
0

Labret - undvika skador?

Jag gjorde en labret igår. Visste redan innan att det finns risk för skador på tandkött och tänder, men valde att ändå ta risken.

Nu skulle jag vilja ha tips på hur man förebygger skador. Om två månader ska jag i alla fall byta ut staven mot en kortare. Frågan är om man ska skaffa en stav i silikon/gummi/plast då?
Har ni några tips på var man kan få tag i bra sådana?

Just nu känner jag ju av den där plattan varje gång jag pratar eller äter. Det klickar liksom mot tänderna. Det kanske förändras när svullnaden har gått ner, och man vant sig?

Gjorde piercingen hos Lex på Federal i Linköping. Har förstått att han är en bra piercare? Så jag hoppas att det inte ska bli några problem ändå..

Doll
0

Smyckena kan du gå till din piercare och be dom beställa hem, eller så kan du beställa via nätet. Finns en del sidor att välja och vraka mellan, både svenska och utländska.

För mig gick smycket emot tänderna i början men det tror jag dom flesta som har i läppen upplevt, men det är för att staven är så pass lång nu så det kommer att försvinna så fort du får byta till en kortare. :)

Och ett annat tips att undvika slitage på tänderna är ju att självklart låta bli att leka med den. ;)

Candela
0

Okej, tack för svaret!

Har även tagit kort på mina tänder och mitt tandkött nu, så att jag ska kunna jämför längre fram ifall jag börjar misstänka att något är på tok Tungan ute

Doll
0

Haha! :P Jag har haft min ena i 8 år nu och det är inga skador på varken tänder eller tandkött. ;) Möjligtvis att emaljen på tänderna är sämre där.

Dom flesta som skadat tänderna har gått med för långa stavar som legat och nött eller lyckats bita till ordentligt i staven så man har tappat en bit. Jag tror inte det är någon fara. :)