Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3610 ggr
Candela
0

Ögonbryn eller läpp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tänkt göra en horisontell piercing i ena ögonbrynet, men många har sagt att jag skulle passa bättre i en piercing i underläppen.
Att pierca underläppen är något jag också funderat på tidigare, så det är inte en främmande tanke för mig.

Nu har jag dock svårt att besluta mig för vilket det ska bli! Vill bara ha en till piercing i ansiktet, därför vill jag välja "rätt" Flört

Jag bifogar en bild av mig, och ber om era åsikter. Vad tror ni skulle passa mig bäst för piercing? Har redan en i näsvingen som är vänd bort från kameran. Den syns litegrann på bilden.

Inspiration
0

Jag personligen tycker inte alls om någon piercing i ögonbrynet. Så jag "röstar" på läppen i så fall :)

[FruStein]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Personligen föredrar jag läppen. Skulle själv tycka att en i ögonbrynet skulle vara i vägen vid sminkning etc. Plus att man lättare kan råka fastna i något med en sådan.

OttoIsTheShit
0

sj skulle jag vilja säga båda :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Candela
0

Nej, säg inte swå.. Har redan svårt att bestämma mig Flört

Jag tänker att det kan vara störande om man har glasögon och skaffar en ögonbrynspiercing? Alltså, att den inte framträder så mycket pga glasögonen.

När man googlar bilder hittar man nästan aldrig någon med glasögon+ögonbrynspiercing, så det kanske finns nått samband där?

soetisen
0

Jag tycker inte det spelar någon större roll, tycker horisontella ögonbrynpiercingar är snygga. Så länge piercingen är på motsatt sida, så tror jag det blir snyggt vilket som. Men om du själv vill ha en i ögonbrynet så tycker jag du ska strunta i vad andra säger, utan bara köra på :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Candela
0

Jag tycker båda är snygga, men vill helst inte ha fler än 2 piercings i ansiktet. Det jag är orolig för angående ögonbrynet är fula ärr. När det gäller läppen oroar jag mig för skav på tandköttet..

Candela
0

Sen funderar jag ju även på om ögonbrynspiercingen kommer vara svårläkt. Räknas inte en horisontell piercing i ögonbrynet som en så kallat "ytlig" piering?

soetisen
0

Det finns ju risk att kroppen stöter ut den från ögonbrynet då den är ytlig.

Ett tips för att inte skava tandköttet är att göra en vertikal labret, antingen på sidan eller i mitten :D Har själv en, och tycker dem är jättesnygga :D

- Medarbetare på studier.ifokus

Doll
0

Kan ju passa på och tipsa om medilab eller bioplast stavar till läppen som minskar slitaget på tänder och tandkött. :)

Karmatarerskanise
0

Läppen tycker jag,

Candela
0

Är det alltså plaststavar som man kan sätta en metallkula på? Eller måste man ha en plastkula till?

Doll
0

#11 Det finns plaststavar som man kan ha vanliga kulor till. :)

Candela
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Resultatet: