Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 16864 ggr
[PiercedNymphaea]
0

Vad betyder tatueringen?

Jag har sett några stycken på internet med en tatuering men jag får inget svar vad den betyder. Först tänkte jag att den inte betydde något men så hörde jag att få tatuerare tatuerar det mönstret.

Det är två "armband" i svart runt handlederna, bandet närmast handen är bredare och bandet bakom är smalare.

Någon som vet vad tatueringen står för?

Doll
0

Jag tror inte det står för något speciellt…? Men är inte helt säker. Obestämd

Den enda anledningen jag kan komma och tänka på att många tatuerare inte gillar att göra black piece/black work tatueringar och därför nekar folk som vill göra det.

Doll
0

Googlade lite hittade det detta på den här sidan.

"Anonymous asked: I've been thinking about getting a band or a couple of line tattoos on my forearm for awhile, I was wondering if there is any meaning behind it I needed to know about beforehand or not?

Certain groups in America use different patterns of bands to symbolize sobriety, but that’s rare at best. The bands have some meaning to everyone who gets them, there’s no negative connotations I know of"

[PiercedNymphaea]
0

Aha okej, tack!

Karmatarerskanise
0

#1 Det var nytt för mig att det finns många tatuerare som inte gör blackwork. Har inte stött på någon hittills.

Doll
1

#4 Black work är ju egentligen alla tatueringar som endast består av svart (tribals tex.) så det är ju fel att säga att allt nekas.

Men det som nekas är ju den typen där man kör tex. en halv sleeve med bara svart.

Karmatarerskanise
0

#5 Varför nekas folk detta?

Doll
0

#5 Jobbig och trist tatuering att göra antar jag, det är nog inget drömjobb att få in en kund som vill göra hela armen svart.
Det finns ju dom som gör det men dom är tydligen svåra att hitta.

Karmatarerskanise
0

Okey :)