Lite frågor angående töjning.
(jag har läst artikerln)
Jag tänkte börja töja, är det möjligt att börja töja hemma? Med tjockare synålar etc, men hur bär man då sig åt så man inte ska sticka sig, för dom måste väl sitta kvar?
Undrar dessutom hurvida det påverkar redan existerande hål i öronen som ligger nära?
Tack!
Hur menar du med att börja töja hemma? De flesta jag vet töjer hemma :)
Det är bara att köpa töjsmycken som finns från kanske 1 mm upp till ja, hur stort du nu vill ha. Men 1 mm i taget brukar vara bra att töja.
Om hålen inte sitter allt för nära tycker inte jag att det har påverkat något. Jag hade ett hål lite för nära hålet jag töjde, men det blev inga problem förens jag kom upp i 14 mm. Så jag tog bara ut det som var för nära. Men får testa och se hur det går.
/Jessica
Klart att man kan använda andra hemmagjorda töjsmycken, men då får man ju mäta och fixa så det blir rätt, och att ha massa nålar i öronen låter jobbigt.
/Jessica
Jag menade med egna "verktyg" osv :P Men tack för svaren, kanske ska köpa på mig såna där expanders eller vad det heter då :)
Är det förresten farligt för kroppen på något sätt att töja båda öronen samtidigt? Vet att det kan bli obekvämt att sova osv men tänkte främst på risker eller så:)
#4 Det är inga problem att töja samtidigt. Bara du gör det lungt.
Vad är det för risker du sytar på?