Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1696 ggr
[Ronon-m]
2011-08-23 16:36
0

Läkning...

Hejsan jag är ny här, håller annrs till inne på hundar, katter m.m iFokus.

Jag har en liten fråga ang piercinar. Jag har haft en piercing i näsan och en i naveln men har tyvärr fått ta ut båda. Näsan minns jag inte precis hur länge jag hade men kanske 6-8 månader iaf, men den vägrade läka! Den gick från att vara läkt och fin till att börja vara. Och så gjorde den hela tiden. Jag är alltid noga med att inte röra och tvättar den efter beskrivning. Men tillslut blev det jätte svullet och varade väldigt mycket och jag fick ont så då tog jag ut den, jag vågade inte ha den kvar :(

Sen så skaffade jag piercing i naveln men även där blev det samma sak. Jag hade den i 7 månader men den vägrade läka. Den var fin tills jag bytte smycke f då började den vara. Jag valde då att ta i läkesmycket igen men den ville inte läka med den heller. det blev ibland fint och läkt men snabbt blev det äckligt igen. Tillslut fick jag jätte ont, det började svida och jag kunde knappt röra den… Så jag tog ut den med…

Nu kommer frågan, skulle jag väntat längre med att ta ut dom? Läker det så extrent sakta på mig? Ska även tillägga att jag tål nikel och sådant, inte allergisk mot nått. Jag älskar piercingar men vågar inte skaffa någon. Så just nu har jag bara töjt ut öronen ist för öronen är det ända stället jag kan ha piercing utan att det bråkar :(

Så tål inte min kropp piercingar eller läker jag bara väldigt långsamt? Och var jag för snabb att ta ut dom?

Tacksam för svar! :)

Karmatarerskanise
2011-08-23 18:22
0

Kan vara att kroppen inte vill ha vissa saker i sig. Då brukar man få återkommande inflamationer, irriterade hål osv.

[Ronon-m]
2011-08-23 18:29
0

Jaha okej, då kanske min kropp inte vill acceptera piercingar. Så synd :(

Karmatarerskanise
2011-08-23 18:30
0

#2 Det kan vara så, men jag kan inte lova de :P

Inspiration
2011-08-23 21:24
0

Navelpiercingar brukar dock ha en tendens att vara svårläkta. Det tog nog 6-7 månader innan min läkte helt.

[Lostmybrain]
2011-08-24 16:29
0

du kunde nog ha väntat lite med naveln ;D

Min läkte inte förens efter 14 månader.. Jag var väldigt envis och ville ha kvar den, tillslut gick det ^^

ag har en vertical labret också som läkte på 15 dagar, så dåligt läkkött tror jag inte att jag har.. hehe utan jag tvingade min kropp att acceptera navelpiercingen :P

[Ronon-m]
2011-08-24 17:05
0

Jaha okej, ja jag tänkte just på naveln. Vet att jag var för snabb med den, men jag blev så rädd när det började göra så himla ont… :(

Ångrar mig jätte mycket! :/