helixpiercing PROBLEM (bild)
Hej!
Jag piercade örat i januari, i brosket, o det gick väl bra allting till en början, sen bytte jag till en ring i typ, maj/juni, o sen dess har det varit katastrof.
Ringen gjorde ont, örat var varmt som bara den, o om jag bara nuddade vid örat så kändes det som att det skulle explodera eller gå av eller något. i juli/augusti, gick ja tillbaka till piercingstället som sa att det var bra att ja kom dit o bytte till en stav.
Efter det har det inte gjort ont alls på samma sätt som förut, inte varit varmt heller, däremot blödde den lite efter sista bytet.
Jag försöker att inte rengöra för mycket för det känns som att jag river upp såret på något sätt, även om ja rengör varje eller varannan dag.
Smycket är så gott som alltid halft täckt av en ljusbrunaktig skorpa, och jag kan inte riktigt svara på om det är var eller bara sårvätska? (om ja river i med håret eller något annat så smärtar det till dock)
Jag har bifogat bild på hur det såg ut för en stund sen när jag rengjorde (tycker själv det ser äckligt ut så förstår om ni ej vill se ;). Jag känner mig så grymt frustrerad o ledsen över att det blivit såhär, o är rädd att följderna ska bli som skräckbilder jag sett på internet typ..
Vad ska jag göra? Är det infekterat? Bör jag gå till piercaren o be honom kolla? För vad jag förstått så ska man inte ta ut den iaf, för att smycket ska vara som ett dränage.
Är jättejättejättetacksam för svar, detta är min första piercing o det var inte såhär ja trodde det skulle bli! :/
tack så länge//Charlotte

Det ser ut som var, så jag hade gått till piercaren.
OM en infektion inte släpper måste man ta bort smycket. Jag gjorde det och använde mig av medel som typ drar ut infektionen, flera gånger om dagen.
Det kan vara jobbigt att få broskpiercingar att läka bra.. Jag gjorde en conch för några år sedan som var 4 mm tjock. Den vägrade läka. Jag kämpade i 8 långa månader. Gick ned i storlek ett par gånger men det blev stora vätskefyllda bölder på sidorna om hålet och när jag väl tog ut smycket läkte allt ihop på bara några dagar. Det är mycket svårt att se ens minsta lilla ärr där idag!
Man kan göra koksaltlösning och lägga på örat när det är ljummet och låta ligga över hålet i en halvtimme ett par ggr per dag. Dock skulle jag rådfråga min piercare i första hand.
Sajtvärd på Iller.ifokus