Töjsmycken
Hejsan! jag vill töja öronen. Men vet inte vart man köpa startkit. Så om ni vet någonstans i stockholm så vore det awesome. Kan nit beställa på nätet då min mamma är lite mindre entusiastisk över piercingar och töjningar.
Jag har last lite här på bodyart.ifokus om hur man ska göra med töjningar och ta det långsamt och sådär. vara försiktig och inte töja mer än 1 mm per månad och så. Så nu behöve jag något att börja med.
Jag har redan hål i öronen. Gjorda hos frisör med pistol. Vet inte hur stora de hålen är faktiskt. så vet inte riktigt hur jag ska börja :)
oj blev lite fel när jag skrev. Men min dator tror att jag ska skriva på engelska och rättar mina redan rättstavade ord. xd
Du kan köpa "startkit" på Barbarella tex. Ligger mitt i stan, vid shock typ. Bara o gå på drottninggatan, eller bara sök på nätet eller köp på nätet :)
/Jessica
#2 ok tack!! :))
Jo fast jag kan ju inte köpa på nätet. Då måste min mamma betala. och det går inte .. för hon får inte veta att jag ska börja töja öronen. xD
Tur att de precis öppnat en studio i sthlm då :)
/Jessica
Förlåt om jag frågar i din tråd men någon som vet om man kan köpa startkit på darkwell i Uppsala?:)
Hittar du inte ett särskilt startkit, så går det lika bra att komponera ihop ett eget. Köp en mindre töjstav, jag började med en som gick upp till 3 mm. Sen köpte jag en 5 mm, 8 mm, 10 mm, 12 mm, etc. Köper man i plast, o jagar runt på rea-hyllorna så brukar man komma undan ganska billigt. O man behöver inte en ny stav för varje mm man ska töja, det räcker gott o väl att ha 2-4 mm mellan varje ny stav, beroende på hur mycket man töjer
"Let them eat cake," she says
Vad ingår i ett startkit?:) #6 vart kan man köpa töjstavar?:)
Ja precis. Jag har en redan men märkte att den var för stor. Men hela den är ju olika storlekar. Men de små gummiringarna sitter väl inte fast så bra på den mindre omkretsen av töjsmycket??