Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2296 ggr
Trixies
0

Min första piercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I onsdags gjorde jag min ögonbrynspiercing. Jag är endast 14 år så trodde inte jag skulle få utan förälderns tillstånd men det var bara att göra det sedan klart. Mina föräldrar blev riktigt arga & besvikna. Eftersom jag står riktigt nära mina föräldrar kanske deras besvikna blickar gör att jag tar ut den inom några månader , men vi tar en dag i taget. Jag gör endast rent med Alsolsprit. En sålänge ser det fint ut lite blodskorpor men inget var & det gör inte ens ont inte att ta den eller nu.  Några mer råd?

Trixies
0

Bättre bild;

Inspiration
0

Här har du vad en seriös piercingstudio säger om skötselråd:

http://www.calmbodymod.com/maintenance.php

Det är nog bäst att du inte använder Alsolsprit då det är alldeles för starkt för att tvätta en ny piercing med, det bara torkar ut den! Men deras ord är bra, så läs igenom där :)

Inspiration
0

Koksaltlösning är det bästa om man inte köper produkter som är till för eftervård, det är jättelätt att göra själv (bara sök på recept på google), eller köp på apoteket!

Inspiration
0

Varför du inte ska använda alsolsprit är för att det torkar ut väldigt mycket, och sen dödar den alla bakterier i området, bra som dålig. Så om du får en infektion som din kropp försöker läka så hindrar du ditt imunförsvar för att hjälpa kroppen. Kan vara bra att veta :) Använd milda produkter som är bra fär huden och hjälper till istället, bäst är att fråga en bra piercare om vad du ska använda.

Trixies
0

Okej tack så mycket! Tungan ute

Trixies
0

Ännu en bild av piercingen , är så nöjd!

Inspiration
0

Hoppas det går bra med den :)

Trixies
0

Hoppas jag med Glad

Trixies
0

Jag tror att den kommer läka hur fint & smidigt som helst. Nu har det gått två dagar sen jag tog den & den är hur fin som helst. Ingen svullnad , var & endast lite blod. Men man vet ju inte vad som händer senare. Men tror att jag kan byta om 1-2 månader Glad

Inspiration
0

Bara du tvättar med rätt saker och inte slarvar under hela läkeprocessen så ska det gå bra :) Jag slarvade lite efter 2 veckor med mina då jag tyckte de läkte så bra, vilket resulterade i väldigt infekterade piercingar..

Så bara fortsätt sköta den bra, och inte med alsolsprit ;)

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan inget om det där. Har själv 5 hål i öronen var av minst ett strular så jag ska nog inte ge dig några råd Tungan ute

Men jag måste säga att även om du kanske skulle väntat ett par år så blev det riktigt snyggt! Vissa människor ser ut som dom är gjorda för vissa saker. Och du passar jätte bra i den där!!

Trixies
0

#10 Okej , jag ska köpa in något piercing vänligt ifrån apoteket idag så det kommer nog bli fint :)

#11 Tack så mycket , det är konstigt för alla på skolan säger också att jag passar i det Glad