3 frågor om skötsel!
Hej! Har ett par frågor angående min nuvarande industrial och framtida smiley:
1. **Hur vet man att ens industiral är helt läkt?
**Kanske är självklart men är ändå lite osäker. Min är ca 1,5 månad gammal och är fortfarande något öm precis vid hålen.. Annars inga problem förutom två "bubblor" nära hålen på insdan av örat där det kan komma var ibland.
2. Hur länge bör jag vänta innan jag kan pierca mig igen, efter att örat är läkt?
3. Efter man piercat smiley, brukar det ta lång tid innan man kan prata/le/skratta utan att det gör ont?
Tack på förhand!
/Jennifer
Du vet att den är läkt när den inte känns längre. Var kommer absolut inte om den är läkt.
När ditt öra är läkt igen är det fritt fram för fler.
De jag känner som gjort smiley har kunnat bete sig precis som normalt efter.
Okej, har inte kommit något var på ett par dagar nu så hoppas att det slutar, vill att det ska vara helt läkt innan jag kör på en ny.
Tror du att det kan bidra till ömhet för att jag börjat sova på örat? Kan ligga på kudden utan att det känns något sålänge jag inte flyttar på mig..
#2 Risken finns ju att såret går upp så fort man rör vid piercingen, eller att det irriterar.
#3, Jag tror nog att jag klarar mig utan att riva upp något! Erkänner att jag är lite hårdhänt nu när jag gör rent det 
#4 Och broskpiercingar kan vara svårläkta eftersom det inte finns speciellt mycket blodkärl i brosket.
#5. Jo, det är ju rätt segt.
Hade velat hinna med smiley till skolfotot i slutet av månaden men tror inte det blir så.. :(
#6 Du kan ju göra en smiley nu, men jag hade väntat till det andra läkt just eftersom det är svårtläkt och det är bäst om kroppen får fokusera på det.
Du kan ju skaffa en smiley till nästa foto :)
Jo, tänkte att jag vill att örat ska vara helt läkt innan.
Visst kan jag ha till nästa, men tänkte göra sista kortet i grundkolan lite speciellt :)
#8 Förstår att du vill det. Du får försöka knipa fast en falsking ;)
#8. Det ska vara på riktigt! Får väl inleda gymnasiefotot med den istället :)
#10 Ja, det är också speciellt ju :)
#11. Sen har jag inte heller råd denna månaden kom jag på, måste ju ha jacka inför vintern samt kläder för spexfotot.. 
Får bli nästa månad och förhoppningsvis är örat läkt då! :D
#12 Håller tummarna :)