Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 2477 ggr
patronsaint
0

piercing krångel

Har sedan i vårast en bröst piercing. Har aldrig haft något som helst problem med den tidigare.

Men nu har jag haft en gultfärgad stav 1,2a i och jag tyckten den började strula så bytte tillbaka till läkstaven som iofs var en 1,6. Nu är hela bröstvårtan typ dubbelt så stor och helt sten hård och kliar till och från. Den varar inget eller så men iaf vad göra? Bara att tvätta eller?

I want to be like the patronsaint of reality.

Inspiration
0

Då är den nog infekterad. Gå till en piercare som kan kolla på det eller börja med koksaltlösningsbad 2-3 gånger om dagen.

Kopierat från Calms hemsida:

"

Saltlösningsbad

Varma saltlösningsbad kan påskynda läkningen av din piercing och kan göras så ofta du vill men skall göras minst 2 gånger i veckan. Vid akuta problem råder vi till att ni gör detta 3 gånger dagligen. Allra bäst är att köpa saltlösning på Apoteket eller hos CALM men om ni vill göra egen saltlösning så gör ni så här:
Lös upp fjärdedels tesked havssalt i 2,5 dl vatten och låt svalna. Det skall vara varmare än kroppstemperaturen.
Om du använder köpt saltlösning så tappar ni upp detta i ett RENT glas och värmer i microvågsugn i 10 sekunder.
Sätt glaset med saltlösning mot piercingområdet och håll fast det där under 10-15 minuter. Värmen gör att porerna öppnas samt att blodgenomströmningen i området ökas så att överflödig vätska i såret dräneras. Spola bort med ljummet vatten när du är klar så att inte saltet ligger kvar och torkar ut huden. "

patronsaint
0

Svulnaden börjar lägga sig sedan jag bytte stav :)

Ska nog försöka glida förbi apoteket och köpa de där små engångs pippeterna då jag tycker dom är bäst.. Är på tok för lat för att göra egen saltlösning..

I want to be like the patronsaint of reality.

Inspiration
0

Jo jag gillar också de, så himla mycket smidigare. Så behöver man inte koka nytt stup i kvarten :) Så bara värm upp det och kör ner patten i det haha :)