Problem med piercing i näsvingen.
Hej!
Nu är det såhär att jag har varit väldigt dum. I fredags så bytte jag mitt smycke i näsan för att jag har haft den som jag fick när jag piercade mig sen dess så kände att det var dags att byta. Vi var hos piercaren och hon sa att det bara var att sätta i dom raka smyckena och så sitter dom där. Problemet va att jag fick inte igenom den så den åkte lätt upp så jag fick trycka ner den igen. Men på natten så lyckades jag tappa den och när jag vaknade fick jag inte i den igen, inte heller den vanliga som va böjd utan fick trycka ner den minsta av alla jg hade men har inte fått den enda igenom så jag är rädd att något har hänt, typ växt igen?
Hur lång tid tar det för den att växa ihop? Ska testa att få i den vanliga med krok men det blir lite senare idag. Vad gör jag om de inte fungerar?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Det är oerhört individuellt hur lång tid det tar innan en piercing växer ihop. Det beror ju också på om detn varit irriterad, sårig, helt läkt osv. Men får du inte igenon en piercing så har det nog stängt sig.
Om dt inte funkar att trycka igenom så hade jag låtit den vara, sen gjort om den igen, och varit försiktig med byte av smycke o sett till att allt suttit ordentligt.
"Let them eat cake," she says
Jag kan säga att jag känner smycket i näsan, men det är inte helt igenom utan typ tunnt "skinn" som har växt igen skulle jag kunna tro. Men jag ska ringa till hon som piercade mig och fråga om hon kan hjälpa mig att kolla på det och även kanske, om det går, att fixa att få igenom det vanliga smycket. Går det inte så säger hon väl det och att jag får ta ut och låta det växa igen, men då tänker jag inte ta om ett nytt hål. Det värsta jag varit med om, infektion, ont i flera månader osv. Inte värt det en gång till :p
Medarbetare på Djurfoto
Det kan vara så att du kommer lite "snett" med smycket också. För sådär brukade det kännas för mig i början när jag skulle byta smycke (också i näsvingen).
Då fick jag lirka ett bra tag, typ hålla en fingertopp emot på insidan och trycka/gnugga smycket fram och tillbaka från utsidan. Svårt att förklara..
jo, jag har funderat på det också. Men det är så svårt att få det att bli rätt med det smycket med en böj på för det gör så ont eftersom att jag inte har någon som helst aning om hur den ska sättas in, om det gör mindre ont om man har böjen åt rätt håll från början osv.
Men jag ska försöka mer imorgon igen när jag kommer hem från skolan, om inte annat får hon piercaren hjälpa mig :)
Tack för alla svar, :)
Medarbetare på Djurfoto
Aha, är det en sån där krok du ska sätta in? Jag kämpade själv med en sån så länge att jag fick svimningskänslor pga smärtan..
Men sen kom jag på trixet, du ska absolut inte försöka snurra in den för tidigt. Den första raka delen ska du trycka in tills du kan känna att den sticker ut på insidan (därav är det bra att hålla ett finger emot där). SEN kan du vrida in resten av kroken.
nu kan jag säga att efter två veckor med ett rakt smycke utan att det hade varit igenom helt har jag nu fått i en rak lång hela vägen. Började med att jag tappade den ena i sängen, hittar den inte och när jag kom hem så visste jag inte vad jag skulle göra så jag tog del längsta jag hade och tryckte så det gjorde sjukt ont, men den kom helt igenom iaf. Rädd att det hade växt igen, men inte då.
Nu ska jag snart kämpa med en böj igen, ont gör det men ska allt testa! :)
Tack för tipsen Taylor, utan det hade jag inte ens försökt få igenom den :)
Medarbetare på Djurfoto
Vad skönt att du fick in den! Ett tips kan ju vara att gå till en piercingstudio och be dem om hjälp när du sätter in en krok.
Själv använder jag för tillfället ett labret-smycke i näsan. Det där vanliga nässmycket med en krok åker ur min näsa så himla lätt, så fort man fastnar med något i smycket.
Ska testa innan jag åker ner, fungerar det inte får jag fråga om hon kan hjälpa mig :)
Har aldrig haft problem med att den åker ur, iaf inte den första jag hade. Den utan krok gick jag ju och puttade in varje sekund :p
Medarbetare på Djurfoto
Fick i den! :D
Den va dock lite lång så fick klippa av den och fila, men den är fortfarande lite lång. Men eftersom att jag mår så otroligt illa just nu och yr så känns det som att den får sitta där tills det har lugnat ner sig iaf :)
Medarbetare på Djurfoto