Tatueringar, planeringshjälp
Hej!
Jag har velat ha en del tatueringar sen jag var 14, nu är jag 18, dock är det inga jättestora saker men det är många (6 st) så jag har lite svårt att komma på bra placeringar och tänkte om ni kunde hjälpa mig brainstorma lite :) Alla texter är citat från låtar, och då musik betyder mycket för mig blir det en del text..
På vänster handled ska jag sätta min förra katts tassavtryck och under texten "nothing remains the same." på tre rader. Bakom högerörat ska jag ha en liten egenritad slags cupcake som symboliserar mitt smeknamn.
Det är efter detta 'problemen' börjar. Dels ska jag göra en vänskapstatuering med en kompis med texten "yeah, we all feel a little fucked up sometimes" och ett litet hjärta bakom. Den här funderar jag på att sätta under högerbröstet i en svag båge.
"we're just trying to find some colour in this black and white world" på fem rader med en mugg med penslar med olika färger på bredvid. Eventuellt även olika färg på bokstäverna i colour. Får sitta på höger underarm eller revbenen (höger/vänster sida?), men ser det dumt ut att ha dessa på revbenen om jag har den andra texten under bröstet?
"maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year" på ryggen, här vill jag också ha med minst en änglatrumpet (blomma) för att symbolisera mormor. Eventuellt att det får vara två blommor där skaften formar en g-klav.
Och till sist vill jag ha något som symboliserar min hund, försökte komma på något annat än tassavtryck men hittar inte på nåt bra jag vill ha så funderar på hans avtryck på vaden/fotleden.
Största problemen är alltså placering av colour-tatueringen och fucked up-tatueringen. För antar att det inte ser särskilt bra ut att ha den ena under högerbröstet och den andra på vänster revben, men samtidigt har jag på höger revben är jag rädd att de ska hamna för nära och att det ser konstigt ut därför.. Några idéer? :)
Hoppas jag lyckats förklara någorlunda, brukar inte vara så bra på det.. annars får jag rita och visa :)
Jag rekommenderar verkligen att du gör "yeah, we all feel a little fucked up sometimes" sist av allt så att du får tid att fundera över om du vill ha en mening som kan uppfattas som stötande för vissa på kroppen.
#1 Jag är sen länge hundra på att jag vill ha varenda en av de här tatueringarna, och jag tatuerar allihop för min egen skull.
Tycker inte den är jättestötande heller, eller är det bara för att den innehåller ordet fucked? Citatet syftar ju till att alla känner sig bedrövliga ibland, man är inte alltid på topp och det stämmer utmärkt in på mitt liv och vad jag måste påminna mig om.
Förutom på sommaren möjligtvis är det ju inte heller särskilt många som kommer se den, den blir dessutom ganska liten.
#2 Fast du är 18 år. Du vet inte vad du kommer att umgås i för kretsar eller arbeta med när du är 35. Jag låter säkert skittråkig nu, men tänk efter många gånger och föreställ dig scenarion där du kan komma att få kritik för dina tatueringar - skulle du lätt kunna gå vidare eller skulle du bli arg/ledsen?
#3 Jo absolut, men kommentarer om hur jag ser ut, alltså sådana som skulle kunna vara kommentarer om tatueringar jag har, rör mig inte längre, för citaten är som sagt för min skull. Förstår att du bara vill vara vänlig och vill att jag inte ska ångra mig, men jag är väldigt väldigt säker på det här. Det kommer med all säkerhet ta några månader innan jag tatuerar in det också, så jag kommer hinna tänka igenom det både en och två gånger till innan.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Om jag bara var 18 år skulle jag fundera på den absolut perfekta platsen för en tatuering - och spara den för framtiden. Du kommer att få massor av andra idéer och då är det synd om vissa kroppsdelar kanske redan är upptagna.

Jag skulle nog föreslå att du sätter den du funderar på revbenen lodrätt och på motsatt sida den du tänkte ha under bröstet.
Men ett tips är att du målar med en svart penna dina texter och provar olika placeringar och ser vad du tycker om för placering :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Mitt tips är att du först gör dom som du vet redan nu vars du ska placera. Sen när du ser hur dom sitter kan det vara lättare att se vars du ska placera dom andra 
Rita på kroppen och se själv hur det skulle kunna se ut! :D Älskar dina ideer btw
#5 Jag kommer ha massor av plats kvar, speciellt på ryggen ifall jag skulle vilja göra något stort :) Kommer dock ta flera år innan de här är på plats :)
#6 Med lodrät, menar du så som jag tänkt typ:
We're just trying
to find some
C O L O U R
in this
black and white world
med muggen med penslar nere i högra hörnet lite bakom texten? :)
Bra idé, får be någon hjälpa mig bara.
#7 Fast jag skulle vilja ha placeringarna klara för att inte ångra och komma på att "shit, den skulle jag haft där istället".. Visst kan jag göra sådana jag är helt säker på typ muffinsen och handleden, men inte de andra :)
#8 Jo, det får nog bli så :) Tack!
# 9 Det var dom jag menade :) Sen var det ju en väldigt bra idé som # 6 och # 8 hade att rita dit dom andra 
Gillar verkligen idéen med:
We're just trying
to find some
C O L O U R
in this
black and white world
och muggen med penslarna
Tror det blir snygga tatueringar allihopa
#10 tack :D Nu har jag kommit på det tror jag! Min hunds tass på benet får ett litet hjärta under sig och texten "we all feel…" i en cirkel runt med början och slut på varsin sida av hjärtat. Så får colour vara på revbenen. Vad tror ni om det? :D För att förtydliga tycker jag inte min hund är fucked up, men det passar ändå in på den tid jag haft med min hund.

#9 Ja så är också en bra idé, och då kanske muggen med penslar längst ner? Men med lodrätt tänkte jag mest att det kanske skulle se ut såhär. Men din idé var också väldigt bra :)
- Medarbetare på studier.ifokus
#12 Jag tror jag sätter texten som jag skrev, men muggen får sitta antingen lite bakom sista ordet och uppåt eller under texten.. det får vi se när det blir dags :)
Ja, mitt enda råd är att ta det lugnt med tatuerandet nu precis när du fyllt 18. Mycket hinner hända på 3-4 år och de flesta jag känner som är intresserade av tatueringar har någon de skäms lite för.. Och ja, det är ju inte allt för sällan det är den där som gjordes när man var 18.. ;)
Så gör den med kattavtrycket först och låt de andra komma med tiden. Börjar man tatuera sig märken man ofta ett ett tag att man vill göra större tatueringar hellre än små så låt det växa fram.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#14 Tack för råden, och självklart ska jag ta det lugnt (kan ju erkänna att studentekonomi är en av orsakerna) men det är så himla roligt att sitta och klura o planera o greja med planerna tills man är helt nöjd :D
Ville bara tillägga - härliga citat du valt! The Maine och All Time Low… haha :) Även om jag själv inte skulle tatuera de raderna du valt är det två bra band.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#16 Haha ja, riktigt bra och de har måååånga bra rader ;)
Först och främst kan jag säga att om du inte har tatuerat dig förut så hold your horses med alla idéer, ta den du tycker är viktigast först för du kommer kanske inte tycka att smärtan och allt va riktigt din grej.
Sen kan jag tala om alla motiv jag va super-hundra-säker på att jag skulle älska när jag var 18 år. Jag gjorde vissa av dessa och ångrar dom inte men tycker kanske att det inte var världens bästa idé.
Jag förstår att text betyder mycket för dig, men text just nu kommer ha samma status som tribalen eller kinateknet om ett par år så du kanske inte vill gå med något folk kommer tycka är en pinsam mode-tatuering. Hur mycket den än betyder för dig.