Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1810 ggr
Lilith
0

Bröstvårta

Jag gjorde en piercing i vänstra bröstvårtan i december förra året (alltså för snart 10 månader sedan) och jag tycker att läkningen har gått bra hittills.

Ni med piercingar i bröstvårtan, hur länge väntade ni innan ni lät er partner röra vid piercingen?
Både jag och min pojkvän har undvikit att vidröra den pga av infektionsrisk och det, men nu skulle det ju vara ganska trevligt om han skulle kunna behandla båda brösten lika igen.

artdesiu
0

Oj, jag väntade inte alls särskilt länge. Mina ömmade den första veckan eller två, sen känndes de nästan back to normal, och då tänkte jag inte mer på det. 10 månader låter som jättelång tid! Men självklart bra att du är noga med infektionsrisk :)

Lilith
0

Haha, ja alltså… xD
Jag har varit väldigt nervös att den ska bli infekterad, då jag hört en del att det ska kunna se jättebra ut och sedan ger den en fingret och börjar krångla.
Min var också bara öm första veckorna och sedan har allt sett jättebra ut :P

Men då kanske jag kan utgå från att det ska vara rätt lugnt helt enkelt.

artdesiu
0

Efter 10 månader skulle inte jag vara orolig i alla fall, inte om den skött sig som den ska. Men som du säger, bröstvårtor kan ju vara lite besvärliga för vissa. Man får väl helt enkelt försöka och avvakta nån sorts reaktion :P