Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 1805 ggr
lillspindeln
0

Töjningen sprack..

Töjningen sprack när jag skulle sätta in ett ny plugg :S den nya var i samma storlek som den förra.

Något specielt man bör göra/ tänka på?

Jag satte tillbaka den gammla pluggen igen.

Karmatarerskanise
0

HElst bör man minska i storlek så piercingen kan andas lite. Kan vara bra att skölja med koksaltlösning också någon gång om dagen.

fartblind
0

Som #1 säger så är det smart att minska i storlek. Jag plockade ur min helt och lät hålet vara ifred när mitt öra sprack. Visst krymper det lite, men det får man stå ut med. Så jag hade röstat för att du går o ser dum ut, utan något smycke i under några dagar, o sen börjar töja igen FÖRSIKTIGT, FÖRSIKTIGT, FÖRSIKTIGT när örat är läkt (ser bra ut, gör inte ont, "läcker" inte…). Tvätta med koksalt under tiden.

Har du kontrollerat så att den nya pluggen verkligen är samma storlek? Det kan vara så att du fått fel. Jämför med de andra du har.

Sen när örat är läkt o mår bra igen så kan det vara en idé att dra lite i örsnibben. Jag inbillar mig iaf att det gör huden mer elastisk, o därför blir det lättare att sätta i pluggar o annat som inte har en baksida man skruvar fast. Dra bara inte för mycket så att du måste gå upp en storlek! xD

Lycka till :)

"Let them eat cake," she says

lillspindeln
0

Oki tack för råden :)