Krånglig navel!
Tog min kära navelpiercing hösten 2009 och den har spökat ganska så kraftigt sedan dess. Jag erkänner att jag sög på att sköta om den i början och den är fortfarande jobbig, varar och så.
Jag förstod, nu på riktigt, att jag var tvungen att köra en dunderkur med koksalt och så vidare, så det gjorde jag för att ge den en chans att läka på riktigt. Jag har kört det i ca en vecka nu. (Innan dess har jag bara baddat lite då och då i förväntan att mirakel ska ske..)
Grejen är att det har bara blivit värre sedan jag började kuren! Efter ett par gånger så började såret svida, vilket det aldrig har gjort. Det har bara ömmat lite innan. Och idag så har det glidit med en bit av "kött" (vacker formulering) och var ur huden och fastnat på smycket, nedanför hålet.
Är superledsen över att det inte fungerar, och jag vill verkligen inte ta ut den och börja om då det var det ondaste jag gjort att ta den! Och såklart för att jag älskar den.
Har någon något tips att ge till mig?
Tycker du ska gå till närmaste piercingstudio och låta dom kolla på naveln och hjälpa dig.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Det ska jag, har bara inte hunnit än. Hann dock in på apoteket idag en snabbis och köpte en antiseptisk salva, LHP Väteperoxid 1%. Tänkte att den kanske kan vara till hjälp så länge. Vet bara inte vad som är bäst att tvätta med, har alltid trott koksaltlösning men det verkar inte funka på mig av nån anledning.

Kan ju vara så att du har övertvättat den, och att det är därför den börjar vara nu. Egentligen vore nog det bästa att ta ur den och låta den läka kanske?
Vad har du för piercinsmycke i? Kanske är något din kropp reagerar på?
Qui dormit, non peccat
Jag är säker på att jag inte övertvättat den, då jag kört med koksalt endast 1 gång per dag, i 10 minuter max.
Åh jag vill verkligen inte ta ut den haha! Jag vill försöka med allt innan jag gör det. Men den verkar faktiskt mycket mycket bättre nu sen jag började smörja på LHP-salvan, den varade inte ens imorse när jag kollade på morgonen.
Jag har i mitt läksmycke (barbell) som jag fick när jag tog den, den är väl förmodligen i kirurgiskt stål eller titan.

Jag kan inte ha kirurgiskt stål, reagerar allergiskt på det. Men titan är ju mer eller mindre idiotsäkert så har du det är det inte staven iaf.
Qui dormit, non peccat
Min strulade också ganska mycket, men det berodde på att jag tog mycket på och runt den för att ta bort sårskorpor och liknande och fick på så sätt in nya bakterier. Jag slutade ta på den och nu krånglar den inte alls :) fixa det så fort som möjligt är mitt råd! Den kan ganska fort börja krypa utåt, det hände min kompis när den krånglat ett år, inte kul
Kan det vara så, att du petar på den?