Conch
Hej allihopa! Jag har tid bokad på fredag för att pierca mig (conch) och vad jag funderar på är om man ska ha 1,2 eller 1,6 mm, vad tycker ni? Jag kan tycka att 1,6mm kan bli blaffigt? Har inte piercat mig på säkert 10 år så det ska bli spännande ;) Har i naveln och har haft tungan + näsan.
www.kickemcattery.se
Jag snackade lite med min piercare senast jag var inne o piercade mig om just storlek. På den studion kör de nästan bara 1,6 på läkesmycken. Då det tydligen (enligt honom) är lättare att läka om det är en tjockare stav, smalare är tydligen lite jobbigt att läka snabbt.
Men fråga din piercare, han har förhoppningsvis bra råd och vet vad som är bäst :)
/Jessica
Och som föregående sagt, känns som att det finns fler smycken att välja på i 1,6 :)
/Jessica
Det går alltid att gå ned i storlek efter men det är betydligt jobbigare att gå upp i storlek. Så kör på 1,6 så kan du bestämma dig senare hur stort du verkligen vill ha.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jo tanken har slagit mig att man kan ju alltid stoppa i ett mindre smycke men det är svårt att tvinga i ett större, nog för att jag inte vill ha något superspeciellt smycke som inte finns i 1,2 - men tänk om man skulle hitta något och så finns det bara i 1,6….dagens I-lands problem känner jag ;)
www.kickemcattery.se
Det blidde ett stycke 1,6 mm conch i örat idag. Gjorde inte så farligt ont tycker jag - värre nu när man är öm och så :)
www.kickemcattery.se