Tatuering - innehåll och anledningar
Prata med min pappa idag om tatueringar. Han vill bara väll men ibland känns det som man är i ett eko. Alltid samma frågor.
Men idag kom en ny som jag inte funderat så mycket över. men någon här kanske vet?
1. Vad innehåller tatueringsfärgen? finns det några bevis på att någon tagit skada pga för många tatueringar? Då menar jag med de nya färgerna vi har idag och inte dom som "dom gamla sjömännen" använde?
Min pappa ville ha en innehållsförteckning, men jag vet inte om det ens finns det?
2. Vad är anledningen till att ni tatuerar er? förutom att det är snyggt?
Jag kommer aldrig sluta tatuera mig och mina föräldrars prat kommer aldrig ändra på det. men ibland känns det som mina argument är för dålig (trost att dom inte är det). samtidigt som jag känner att så länge dom är negativt inställda så kommer vad jag än säger inte bita på dom.
Vad färgen innehåller är bäst att fråga tatueraren. Vet inte om alla använder samma nämligen.
Jag tatuerar mig för att jag tycker om att smycka min kropp med tatueringar. Behöver ingen annan anledning. en del av dom betyder saker, andra är bara snygga,
Vad jag minns innehåller färg färgpigmentet (som kan va vafan som helst:P), isopropanol och vatten.