Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4617 ggr
CaptainBunchie
0

Tatuera sig?

Hur ont gör det att tatuera sig egentligen? Kan man gämföra med något liksom?

Skulle väldigt gärna vilja ha en tatuering i framtiden (är ju bara 13 år just nu, höhö) då endel är väldigt vackra, liksom någon enstaka, inte för stor men inte jätteliten. ;)

Två av mina systrar har tatuerat sig enligt mig "lagom" mycket, ena har en älva på skulderbladet och den andra har en svart ödla (inte "realistisk") på magen/vid byxlinningen.

Oskyldig

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Kalendula
0

Hur känns det för dig att sticka dig med en nål? Ta en nål o stick dig flera gånger i väldigt snabbt…. kanske kan det få dig att förstå eller ha något att jämföra med Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Karmatarerskanise
0

Den frågan går inte att besvara, eftersom det är ytterst personligt hur man tycker det känns. Så ingen här kan svara för hur det kommer kännas för dig.

Jag har till och med glömt hur det känns Förvånad Är nog dags att planera för en ny.

Rumblebee
0

Jag undrade det samma innan jag gjorde min första tatuering, min lösning på att få ett humm om hur det skulle kunna kännas, var att med naglarna, ta tag i pytte lite hud och nypa till, både lite löst och även hårdare på området jag valt. Måste erkänna att känslan mellan mitt nypande och tatueringsnålen, var rätt så överränsstämmande med varandra.

Karmatarerskanise
0

#3 Se där, det är väldigt individuellt.
En sak är säker och det känns inte som ett nyp med naglarna för mig.

Minns nu att det mer känns som man rispar min hud med något, hårt och intensivt.

Kalendula
0

# 4 Då får DU väl rispa dig med något för att ta reda på HUR det kan tänkas kännas för dig!

……

Det jag har givit är tips på HUR man kan tänkas ta reda på HUR det skulle kunna kännas för just DEN individen som ställde frågan. Sedan är det upp till individen att ta reda på HUR det kan tänkas kännas för just den personen.

Hos våran tatuerare kan man gå in o fråga så sätter han maskinen mot huden o kör utan färg.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Karmatarerskanise
1

#5 Va? Jag skriver ju att det är så det känns för mig, jag behöver alltså inte ta reda på det!

Har inte heller sagt något om ditt inlägg, så varför du tilltalar mig vet jag inte.

Buffaomini
0

För mig är det helt olika beroende på var någonstans på kroppen jag har gjort det
För mig har det även gjort mindre ont efter en stund, då huden fått ta emot "smärtan" ett tag. Som om deen domnar bort, för att i nästa sekund känns ordentligt.

Även om alla har olika upplevelser så är tatuering något som känns, om du inte tappat känseln.

OttoIsTheShit
0

sj har jag bara en på handleden än så länge och jovisst det gjorde ju ont, men inte så mkt att man inte kan uthärda det. det jobbiga var ryckningarna i handen :P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

emmamf_2
0

Jag tycker det känns lite som massage väldigt skönt. Men olika  från folk till folk

Wand
0

Alltså, det är SÅ hemskt olika. Omöjligt. Min mammas sambo är fullt tatuerad och gråter som en bebis när han tatuerar sig, han tycker att det gör så oerhört jätteont. När jag tatuerade mig så kände inte jag någon smärta alls över huvudtaget, det var enbart skönt. Men han tror inte på mig när jag säger det för att han tycker att det gör så ont. Så det är verkligen individuellt. Jag kan själv inte jämföra känslan med något.. folk hade alltid sagt att det skulle kännas som att klia jättelänge på samma ställe, men det var inte alls en sådan känsla. Helt.. speciellt. Haha.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[midredfungus]
0

Kom igen när ni tatuerat kuken och ollonet det känns… (har ni ingen kuk dra med er man till tatueraren och se reaktionen) efter att man gjort det är allt annat mild massage :I

Den konstiga referensen åt sidan: Ju längre man tatuerar sig desto större blir blodsockerfallet, det är väl egentligen det jobbigaste, den rispande känslan är faktiskt en av de bättre beskrivningarna jag läst som stämmer överens med mina egna erfarenheter, att tatuera magen med långa djupa drag, var för mig mest psykiskt obehagligt spec när man låg på rygg och inte såg något annat än tak… man får säga till hjärnan att man inte blir dissekerad… Hoppas inte jag skrämde upp någon nu, det är ytterst individuellt hur man känner, jag skulle faktiskt säga att det är en vanesak.

OttoIsTheShit
0

jag brukar kunna hantera smärta men eftersom det var först gången så testade jag på en liten.. för att få en känsla för hur det kan vara.:P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Fridoliin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vet att jag läste här på forumet att det var en tjej som beskrev det som när man står och steker mat och fettet "sprätter" upp på huden. Samma känsla fast konstant. Själv har jag inte tatuerat in min ännu, så egna erfarenheter kan jag tyvärr inte komma med.

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

[FruStein]
0

Jag tycker att det känns som att någon kliar på huden, hårt. Efter ett tag blir man öm, sedan domnar det, sedan känns det mer, man domnar igen… Jag håller på med ett ganska stort projekt på ryggen och jag tycker absolut att det gör ont, men det är värt det och att klara smärtan är en del av vinsten. ^^

KarlaH
0

Själv så blev jag nästan förvånad att det inte gjorde Så fruktansvärt ont som jag trott :O. Kändes som en liten pigg typ som drogs runt inne i huden, lite brännande. HERRANS! (kom just på nu) -

- typ exakt såhär kändes det för mig;

ta en vässad blyertspenna och tryck in i huden och Dra!! ;D

soetisen
0

För mig kändes det som om någon skar med en vibrerande nål i min hud, i början så gjorde det hemskt ont, men efter ett tag när huden domnade lite, så gjorde det inte lika hemskt ont.

- Medarbetare på studier.ifokus

Loveradio
0

För mig så kändes det som nån skar med en kniv i min hud och en vibrerande känsla. Jag tyckte inte det gjorde speciellt ont. Visst kändes det men det var inte så farligt :) På slutet gjorde det dock ont eftersom man är så öm. Så den sista kvarten var inte speciellt rolig :P

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

ZABA
0

Håller med om den där rispande, lite brännande och - såklart - vibrerande känslan.

Har hittills gjort en tatuering. På överarmen. Tog drygt en timme men det kändes som om tiden gick betydligt fortare.

Tyckte på något underligt sätt att det var rätt avkopplande att halvligga där och bli "ompysslad". Flört

Loveradio
0

#18 Haha håller med faktiskt, om att det var avkopplande o skönt att bli ompysslad. Sen hade dom radion på så det var ju också avkopplande. Och så var det bara jag och en annan som blev tatuerade så det var lugnt i studion. Så småpratade vi och det var liksom en skön stämning :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com