Pierca öronkanten
Hej! Jag har gått i lite piercingtankar, och funderat på både läpp och öronkant. Nu har jag bestämt mig för öronkant istället, och det är också lättare att få föräldrar att gå med på.
Gör en sådan piercing ont? Och är det lång läketid och är det lätt att det blir infekterat?
Menar du i bråsket?
Det är ju som alltid olika från person till person. Me jag kan säga att jag aldrig någonsin kommer göra om det :P Gjorde hemskt ont att göra de, och sedan fick jag en infektion så jag fick ta ut piercingen.
Det är lång läktid på bråskpiercingar eftersom det inte finns blodådror i bråsk(eller knappt finns). Det försvårar läkningen. Vissa läker relativt fort, andras läker aldrig.
Smärtan är jätteindividuell. Till och med så hade jag olika smärta på olika öron. När jag gjorde min första på höger öra kändes det knappt. Däremot fick jag en infektion och tog ut den. Nu när jag nydligen tog vänster öra istället så gjorde det ont som satan, dock läker den ganska så fint, piercaren sa på mitt tvåveckors-återbesök att den i princip var läkt. Medans den andra inte hade läkt efter ett helt år. Så jaa.
Det brukar stå att Helix (broskpiercing) brukar ta 3-12 månader att läka. Men det kan ta mer, och det kan ta mindre. Beror helt på hur man sköter den och hur bra läkkött man har, vilket smycke och vilket material det är, osv.
Ah okej. Jag ska gå till en piercingstudio som jag vet är väldigt bra, och hade tänkt ha en ring i kirurgiskt stål.
Jag tycker en stav är bättre, då får man ett rakt hål också.
#6 Okey. Jag rekommenderar titan till alla piercingar. :)
Men är inte kirurgiskt stål titan? För kirurgiskt stål är väl egentligen bara ett uttryck?
#9 Nej det är inte samma sak. Titan är ett metalliskt grundämne som används vid implantat bla.
Det gör man inte med kirurgiskt stål eftersom det innehåller nickel och kan orsaka allergi och inflamationer.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det absolut bästa i ett nytaget hål är titan så försök få det istället.
Ah, då ska jag fråga om det =) Jag tänkte göra det hod Tribe i Göteborg vore kul om nån som piercat sig där kan berätta lite hur de är. Jag brukar ju bara gå dit för att köpa töjsmycken.
#12 Har bara varit där när jag köpt smycken. Eller ringt ner för att få lite information om en piercing jag tänkt göra. Men bemötatdet har inte varit så bra. Däremot har jag hört att de ska vara bra. Jag var på eds kroppskonst i Göteborg istället. Därifrån har jag enbart bra saker att säga. Mycket bra.
Hm, när jag har varit där och frågat dom om saker har de varit jättetrevliga. Var ligger Ed's kroppskonst?
Det ligger också ner i Göteborg någon stans. Jag är inte därifrån så jag har inte jätte stor koll på det exakt. Om du går in på hemsidan så står adressen på förstasidan. Det finns även karta och vägbeskrivning på sidan. Googla namnet bara så hittar du 
Ah okej. Det verkar som om jag får vänta tills jag blir 18 ändå. Pappa vägrar låta mig göra det för att han tycker att det är fult. >.< Men tack för tipsen i alla fall!