Hjälp med piercingstudio!
Hej, det är så att jag sak pierca navel och jag har kollat runt lite och jag har kommit fram till att de som verkar bäst är "East Street" och "Feelgood" här i stockholm, men jag hittar ingen hemsida för "feelgood".
Jag är 100% säker på att jag sak ta hål i naveln men vill såklart ha det bästa!
Jag är 15 (fyller 16) och mina föräldrar är med på det.
Man behöver väll också ha någon rengöringsolja eller nått? Vad brukar det kosta ungefär?
Har ni piercat naveln på något av dessa ställen? Av vem? Blev ni nöjda?
Tack på förhand! :D
Skulle lätt kunna rekommendera A.N.T som ligger i gamla stan. Har vart där flera gånger och piercat både mig och andra, piercaren är jätteschysst.
Okej :) vet du om de har en hemsida? :)
Hört talas om google? ;) Nejmen, här har du länken: http://www.ant-bodyart.se/
Tvätta med vanligt koksalt som du håller i en mugg mot naveln i ca 10 min/per kväll, det är det bästa :)
Tack #3 och #4 :D
Dock så är inte koksaltlösning det bästa, Oparfymerad lactacyd är en jättebra tvål som man kan köpa på apoteket som man ska tvätta med morgon och kväll.
Jag håller med #7. Calm är sjukt bra!
#6 Det är en smaksak tror jag. Jag är lite hälsofreak så jag använder bara naturliga produkter :)
Du får med dig en piercingtvätt från din piercare, använd den.
www.kickemcattery.se
Okej :) Känns som Calm eller east street känns bäst just nu ;) båda verkar seriösa osv :) men har ni någon favorit piercare på de ställerna? :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Lactacyd är inget jag rekommenderar, alldeles för stark och torkar ut väldans mycke. saltlösning är bättre sen möjligen använda något starkare om de av någon anledning blir infekterat. Finns speciella rengörinscremer/tvålar hos piercare.
Tyvärr har jag ingen rekomendation angående piercare då min ligger i Linköping, iofs har jag åkt 15 mil för att komma till honom och skulle helt klart kunna åka längre!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jag rekommenderar också Calm, grymt duktiga och grymt trevliga :)
/Jessica
#10 Det är inte alltid man får med en piercgintvätt från tatueraren. Man kan dock köpa till som de har där.
Men billigast och bäst är ju koksaltlösning :)
/Jessica
#11 Både Chai och Stoffe är gryma moddare så jag skulle inte oroa mig över vem som ska sticka. :)
#12 Lactacyd är väl ändå inte starkt? Det är en mild tvål med samma PH som kroppen. OCh ska inte vara uttorkande. Eller blandar jag ihop den tvålen med någon annan apoteket har?
#13 Piercaren* menar jag förstås. Och håller med Hera, Lactacyd är inte starkt. Det är en mild tvål som man gärna kan tvätta tex tatueringar med. Så det är ju bättre än alosolsprit och sånt. Men koksalt är ju som sagt det bästa :)
/Jessica
Jag kör på koksalt och H2ocean spray som jag köper hos Calm :)
/Jessica

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#16 Jo den lanseras som detta men har egentligen ett lägre PH än vi har naturlig, så länge den används är allt oftast fint men slemhinnor/hud blir "beroende" och det är då vanligt att få problem efter.
Gyn skriker rakt ut om att det är väldans svårknäckt myt typ, de menar att den gett många personer svamp.
Piercarna jag varit hos senaste åren säger detsamma, även om deras egna tvålar - använd bara om de verkligen behövs.
Använde lactacyd vid första piercingen och den blev uttorkad, vid dom andra kan jag ärligt säga att jag bara duschade igenom.
Har sjukt bra läkekött så gör inget om de inte verkar irriterat.
Förut fick jag alltid höra att allt skulle tvättas två ggr dygn men har senaste gångerna blivit rekommenderad två.
Jag är ju självklart ingen expert utan har lyssnat på andra som jag hoppas är kunniga:P
Sen har jag två vänner som kämpade månader med att få sina piercingar att läka (utförda vid olika tillfällen av olika piercare), Båda var i ganska dåligt skick - variga.
Direkt när dom bytte ut Lactacyden så gav de med sej!
Det är ju inte heller så många år sen allt skulle tvättas med alsolsprit;)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#19 Jag piercade mig i shöstas, då fick jag råd att tvätta med typ lactacyd eller liknande parfymfri tvål. Min blev infekterad. OM det beror på tvålen eller annat förblir en gåta. Men piercar jag mig igen ska jag kolla detta :)
Angående att tvätta könen, så bör man ju egentligen inte använda någon tvål alls och absokut inte in i veckan och gbugga med tvål. För som du skriver rubbar det balansen ordentligt, även med sådana tvålar.